یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آغا سید حسن الموسوی الصفوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی گفت: بسیاری از ملل آسیای میانه که با مردم ایران هماهنگی زبانی و فرهنگی دارند، صرف نظر از دین و مذهب، این عید را گرامی می‌دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س)، گفت: حضرت خدیجه با رسول خدا (ص) در دعوت و تبلیغ اسلام، فصل درخشانی داشته و در تاریخ اسلام اهمیت والایی دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: ازدواج ام المؤمنین حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم (ص) امر مهمی در نظام الهی برای خدمت و حمایت از اسلام بود. ام المؤمنین این افتخار را دارد که اولین فرد مومن به نبوت پیامبر اکرم (ص) باشد. حضرت خدیجه (س) هر چه در توان داشت برای حمایت و کمک به همسر خود و اسلام تا آخرین روزهای حیاتش به کار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی به مناسبت عید نوروز ابراز داشت: بسیاری از ملل آسیای میانه که با مردم فارس هماهنگی زبانی و فرهنگی دارند، صرف نظر از دین و مذهب، این عید را گرامی می‌دارند و با عزت و احترام فراوان در این روز برنامه مختلف و متنوعی برگزار می‌کنند.

وی تاکید کرد: حتی قرن‌ها قبل از ظهور اسلام، سنت عید نوروز در ایران و کشورهای تحت سلطه پادشاهی ایران وجود داشت و زمانی که مردم ایران به نعمت‌ اسلام پی برده و از آن پیروی کردند، سنت این عید را با همان شور و شوق ادامه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha