سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مولانا مسرور عباس انصاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مسرور عباس انصاری گفت: شب قدر نعمت و لطف بزرگی بر مسلمانان است و همچنین شب نزول برکت و رحمت خداوند متعال است که احیای آن مهم ترین نیاز زمان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مسرور عباس انصاری رئیس اتحاد مسلمین جامو و کشمیر هند، در خطبه جمعه عبادی سیاسی در مسجد سجادیه کشمیر به بیان برتری، اهمیت و عظمت شب قدر پرداخت و گفت: شب قدر نعمت و لطف بزرگی بر مسلمانان است و همچنین شب نزول برکت و رحمت خداوند متعال است که احیای آن مهم ترین نیاز زمان است.

وی اظهار داشت: شب قدر شبی سرنوشت ساز و فرصتی برای خودسازی است تا انسان در کنار رسیدن به هدف زندگی بتوان به سعادت و تعالی جاودانی نیز دست یافت. مسلمانان در این شب ها علاوه بر گذشت، به مجاهدت و عبادت نیز بپردازند. تک تک لحظه های شب قدر بسیار ارزشمند است. بنابراین از آن کمال استفاده را کرد. و توفیق پیروی از مسیر امامان را طلبید.

وی تصریح کرد: آموزه های قرآن، دستور کامل حیات و ضامن رفاه مردم است. حیف است که این کتاب جامع و کامل در هیچ جای زندگی دیده نمی شود. این کتاب آسمانی برای بیدار کردن وجدان های مرده فرستاده شده بود، اما به جای بهره مندی از تعالیم آن، آن را برای زینت تاقچه ها، خواندن بر قبر ها و نذر استفاده می کنیم.

وی در پایان گفت: قرآن و اهل بیت علیهم السلام منشأ هدایت هستند. علت اصلی مشکلات و موقعیت‌های نگران‌کننده‌ جهانیان به‌ویژه مسلمانان، روی‌گردانی از قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha