سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سیدحسن طیب حسینی

حوزه/ تک تک ادعیه صحیفه سجادیه آثار ارزشمندی را در زندگی انسان دارد، به گونه ای که اهتمام به دعای هفتم این کتاب همواره مورد عنایت و تصریح علما و بزرگان دین قرار داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران حجت الاسلام والمسلمین سید حسن طیب حسینی در نشست "بررسی جایگاه اجتماعی صحیفه سجادیه" که در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد، صحیفه سجادیه را بارزترین کتاب دعا در معارف اهل بیت علیهم السلام دانست و با بیان این که این کتاب، کتاب مناجات و دعا و تقرب و موجب تجلی روح است، اظهار داشت: ادعیه صحیفه سجادیه توسط امام زین العابدین علیه السلام مطرح شده است لذا شایسته است که این کتاب نورانی را مبتنی بر اقتضائات روز و ناظر به نیازهای مخاطبانی به زبان روز در سطوح مختلف تبیین کرد.

استاد صحیفه شناسی خاطرنشان کرد: فرازهای مختلف معارف صحیفه سجادیه که کتاب دعا و انس و تقرب به ذات اقدس الهی است، باید مورد توجه تمام پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته و ناظر به نیازهای مختلف سطوح زیستی تبیین گردد.

حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی ضمن اشاره به ویژگی های بارز صحیفه سجادیه با بیان این که هرکسی با فراخور حال خود می تواند از زیبایی های دعای امام سجاد علیه السلام بهره مند شود، ابراز داشت: تک تک ادعیه صحیفه سجادیه آثار ارزشمندی را در زندگی انسان دارد، به گونه ای که اهتمام به دعای هفتم این کتاب همواره مورد عنایت و تصریح علما و بزرگان دین قرار داشته است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه روضه‌های خانگی در جامعه و اهمیت ترویج آن در میان خانواده‌ها تاکید نمود و ابراز داشت: روضه های خانگی ذکر اهل بیت(ع) است و علاوه بر این که اهل خانه از فضائل آن متنعم می شوند، اطرافیان و محله ها نیز فضایی نورانی و جاذب برکات و دافع مشکلات خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha