سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جوکار

حوزه/ نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بر لزوم تلاش در جهت مهیا سازی زمینه حضور مردم در تولید و اقتصاد کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، محمدصالح جوکار طی سخنانی در دیدار با مدیرکل، معاونان و کارکنان فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به رشد و ارتقاء آموزشی های فنی و حرفه ای در این استان ابراز داشت: آموزش های فنی و حرفه ای از نیازهای مهم استان یزد است؛ این آموزش ها در استان صنعتی یزد، با درک و فهم به خوبی اجرا شده؛ ولی به معنای اتمام کار نیست، بلکه با تلاش بیشتر و مضاعف در آینده شاهد فراگیر شدن آموزش های فنی و حرفه ای در سطح جامعه باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار سال، مشارکت مردم را برجسته کردند؛ دلیل این امر آن است که زمینه حضور مردم در تولید و اقتصاد کشور آماده نشده است.

جوکار با تأکید بر اینکه برنامه ریزی دولت باید در زمینه اطمینان بخشی به مردم برای سرمایه گذاری در عرصه تولید باشد، افزود: مردم ما در راستای حفظ دارائی‌های خود بیشتر به سمت خرید ارز و طلا رفته اند و چون اعتمادسازی در زمینه سرمایه گذاری برای تولید نشده، از ورود به این عرصه دغدغه دارند که دارایی‌هایشان کاهش یابد؛ اما دولت باید با ایجاد بستر مناسب، این اعتماد را ایجاد کند تا با ورود مردم به عرصه تولید، شاهد تحول چشمگیری در زمینه اقتصادی باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هر چه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تخصصی‌تر باشد، از لحاظ کمی و کیفی خروجی بهتری خواهیم داشت، عنوان کرد: توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و در آینده جبران خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ورود خیرین در زمینه ترویج آموزش های فنی و حرفه ای افزود: خیرین استان یزد در بخش های مختلف وارد شده و اقدامات بسیار شایسته و ارزنده‌ای داشته‌اند که اگر در زمینه فنی و حرفه ای و ترویج آن نیز ورود کنند، بدون شک تحول عظیمی در عرصه تولید، بهره وری و ایجاد بازار کار مناسب به وجود خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha