دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1148427
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
تصاویر/  راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر تکاب

حوزه/ مردم قم با خروشی پرشور و انقلابی در روز قدس یک صدا باهم مرگ و سقوط اسرائیل را فریاد کشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امام خمینی(ره) با اعلام روز قدس به دنبال اتحاد جمعیت مسلمانان جهان در راستای آزادسازی مسجد الاقصی بودند.

این هدف در ادامه با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری تاحدی محقق شد که امروز همزمان با آخرین جمعه رمضان 1445 شاهد بودیم که علاوه بر خروش بی‌نظیر مردم انقلابی و غیرتمند مسلمان، غیرمسلمانان و آزادی‌خواهان جهان نیز انزجار خود از جنایات ددمنشانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی خود را اعلام کرده‌اند.

امروز نخستین روز قدس پس از عملیات طوفان الاقصی و سیلی محکم حماس به اسرائیل بود که شور نشاط بیش‌تری به این راهپیمایی عظیم می‌داد، امروز پس از فاش شدن چهره بزک کرده اسرائیل برای تمام عالم، جهان یک صدا خواهان سقوط این رژیم منحوس است.

علاوه‌بر این اتفاقات، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه و به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران ایرانی، خون غیرتمندان را به جوش آورده و همگان منتظر واکنشی به قیمت نابودی کامل و حذف اسرائیل از نقشه جهان هستند.

مردم قم امروز از ساعات اولیه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) تجمع کرده و همراه با پیکر شهید محسن صداقت، علما، مراجع تقلید، مسئولان استانی و ... حرکت عظیمی را به سوی مصلا آغاز کردند.

در این مسیر شعارهای متعددی ازجمله یا ایها المسلمین اتحدو اتحدو، الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ما پیروان حیدریم، فداییان رهبریم، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد و ... سر داده شد.

سید ابوالفضل محمودی پیرمرد مسن قمی که عصا زنان در راهپیمایی شرکت کرده بود به خبرنگار حوزه گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه و تکلیف شرعی و قرآنی برای ماست و این حرکت را تا نابودی کامل اسرائیل انجام می‌دهیم.

محسن اشعری دیگر همشهری قمی که سربندی با شعار «یازهرا» بر سر بسته بود اعلام کرد: جنایات اسرائیل امروز بر همه آشکار شده و تمام دنیا امروز دغدغه‌ای جز حذف رژیم صهیونیستی ندارد.

یکی دیگر از افراد حاضر در راهپیمایی به نام سید علی مرتضوی که دو پرچم ایران و فلسطین را در یک میله و در کنار یکدیگر قرار داده بود گفت: ما در کنار برادران مسلمان خود در غزه هستیم و امروز اعلام می‌کنیم که اگر فرمان جهاد صادر شود در سریع‌ترین زمان ممکن در جبهه‌های مقاومت حاضر شده و کار اسرائیل را تمام خواهیم کرد.

علی کوثری همشهری روشندلی که با دوستان خود در راهپیمایی حاضر شده بود گفت: خون شهدایی چون شهید صداقت و کودکان و زنان بی‌گناه غزه دریایی خواهد شد و اسرائیل را در خود غرق خواهد کرد.

در راهپیمایی امروز مردم قم ملل، اقوام و گروه‌های مختلفی با در دست داشتن بنرهای متفاوت حضور پیدا کرده بودند که ازجمله آن‌ها می‌توان به هندوستانی‌های مقیم قم، پاکستانی‌های مقیم قم، افغانستانی‌های مقیم قم و ... اشاره کرد.

همچنین گروهی نیز با پوشیدن کفن در راهپیمایی حاضر شده و همدردی خود با مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.

گزارش: سید محمدحسین تقوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha