دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار رمضان شریف

حوزه/ رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: رژیم صهیونیستی بداند که نحوه کمک به فلسطین و طراحی برای آزادی بیت المقدس یه فرآیند دقیق است، همان فرآیندی که آن ها را از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل به جنگ طوفان الاقصی رساند. بدون احساسی عمل کردن این فرآیند با عقلانیت تا آزادی قدس ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار رمضان شریف در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم که بعد از ۴۵ سال از برگزاری روز قدس، سال جاری به سالی متفاوت به مفهموم واقعی روز جهانی قدس نزدیک شدیم.

وی ادامه داد: مردم ما ۴۵ سال است در روز جهانی قدس با تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است اجازه ندادند که مساله فلسطین، اشغال بیت المقدس و فلسطین به فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس افزود: هر سال در چنین روزی این پرونده امت اسلامی که متعلق به همه مسلمانان است ورق می ‎خورد و یکبار دیگر تجاوزگری صهیونیست ها و مظلومیت و شجاعت مردم فلسطین برای نسل های جدید یادآوری می‌شود.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی و نگاه امام خمینی (ره) به مساله فلسطین، روند روبه گسترش جغرافیای صهیونیست‌ها را متوقف کرد و روند مبارزات مردم فلسطین را افزایش داد.

شریف بیان کرد: در این فرصت کوتاه بین نحوه مقابله با صهیونیست ها بین جنگ شش روزه اعراب اسرائیل که ۱۲ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد و جنگ شش ماهه ای که حماس و جهاد اسلامی بعد از طوفان الاقصی بود، مقایسه ای می کنم.

وی اضافه کرد: نگاه انقلاب اسلامی، راهبرد انقلاب اسلامی و منطق امام خمینی (ره) بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و ۱۵ سال قبل تر از انقلاب اسلامی از رژیم صهیونیستی ترسیم می‌کنند را ببینید. دقیقا ۱۲ سال قبل از پیروزی انقلاب و در جریان جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل، پیام امام (ره) را به سران کشورهای اسلامی را ببینید.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس ادامه داد: اسرائیل در آن سال توانست ارتش چهار کشور عربی را شکست دهد و بخش های قابل توجهی از صحرای سینای مصر، بلندی های جولان سوریه و بخش هایی از کرانه رود اردن را تصرف کند و هزاران نفر از نظامی های مصر را در میدان جنگ شش روزه از بین ببرد و تقریبا همه هواپیماهای آماده به کار مصری‌ها، سوری‌ها و اردنی‌ها را از کار بیندازد.

وی اظهار کرد: اما جنگ شش ماهه طوفان الاقصی جنگ دیگری است که مرهون الهام بخشی انقلاب اسلامی، هدایت های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اسرائیل را به مرحله‌ای رسانده است که بر در دروازه‌های غزه محاصره شده و بدون پدافند هوایی می کوبد اما به هیچ یک از اهداف اعلامی خودش نرسیده است.

شریف با بیان اینکه محور مقاومت با الهام بخشی از انقلاب اسلامی شرایطی را برای صهونیست ها فراهم کرده است، عنوان کرد: طوفان الاقصی نشان داد که از ارتش رژیم صهیونیستی بزرگنمایی شده است و همه آن ها فضاسازی رسانه‌ای و ایجاد رعب و وحشتت بوده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس ادامه داد: خداوند روح قاسم سلیمانی سرباز ملت ایران و امت اسلامی را شاد کند که شاگردانی را تربیت کرد که ابهت صهیونیست ها رو در همه ابعاد شکست داد.

وی افزود: اولین قدم آن جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان بود. صهیونیست ها مدعی بودند و بارها به زبان آورده بودند که اگر همه ارتش‌های کشورهای عربی با هم شوند قادر نیستند که یک جنگ را پیروزمندانه به پایان برسانند اما ارتش یکی از کشورهای کوچک عربی یعنی لبنان اولین شکست نظامی را به رژیم اشغالگر تحمیل کرد و بعد از آن سلسله شکست‌های اسرائیل شروع شد.

شریف اظهار کرد: ۵۰۰ نفر از رزمندگانی که این عملیات بزرگ را انجام دادند حافظ کل قرآن بودند و ۱۲۰۰ نفر دیگر هم جزءهای زیادی را از قرآن حفظ بودند عمل آن ها عملی جهادی و انقلابی بود و خداوند به آن ها، عملیات آن‌ها و انگیزه ایمانی آنها برکت داد.

وی با بیان اینکه رژیم صهونیست به مفهوم واقعی کلمه در صحنه اطلاعاتی، دیپلماتی، نظامی و افکار عمومی از هم پاشیده است، تصریح کرد: صهیونیست ها به گونه ای با امپراطوری رسانه ای عمل کرده بودند که حتی یک کشور خارج از امت اسلامی قادر نبودند مردمان شان در دفاع از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس تاکید کرد یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین دستاوردهای طوفان الاقصی، آگاهی افکار عمومی جهان نسبت به ماهیت رژیم صهیونیستی بود که نقاب از چهره غرب و حقوق بشری غرب فرو افتاد.

وی یادآور شد: صهیونیست‌ها حدود ۳۵ هزار نفر را که اکثر آنان زنان و کودکان بودند زیر بمباران های سنگین به شهادت رساندند و ۸۰ هزار نفر را مجروح کردند و هزاران مسجد، کلیسا، مدرسه و... ویران کردند و همه این ها در منظر افکار عمومی رخ داد و ماهیت آن ها به خوبی نشان داده شد.

شریف عنوان کرد: امامین انقلاب به مسئله فلسطین امروز جهانی و درستی این نگاه برای همه مردم مشخص شده‌ است، درستی راهبرد جمهوری اسلامی امروز برای همه جهان مشخص شده است، در هفته گذشته اتفاقات عجیبی در صحنه افکار عمومی افتاد؛ ۵۰۰ هزار نفر فقط در لندن علیه صهیونیست‌ها شعار دادند، این پیامد عملیات فداکارانه طوفان الاقصی بود.

وی ادامه داد: الهام بخشی دفاع مقدس شهیدان ما و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حمایت از جبهه مقاومت شرایطی به وجود آورده است که نه تنها صهیونیست ها بلکه آمریکایی ها نیز نزد افکار عمومی منفور هستند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: آمریکایی ها دو رفتار کاملا در تضاد انجام می‌دهند در کنار تدوام ارسال تجهیزات نظامی برای صهیونیست ها برای مردم غزه مواد غذایی ارسال می‌کنند. این کار را برای این انجام دهند که افکار عمومی علیه آن‌ها بسیج شده است.

وی با بیان اینکه قدرت افکار عمومی در دنیا از تسلیحات بیشتر است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی روشنگری در رابطه با فلسطین و زنده نگه داشتن آرمان فلسطین را همواره در دستور کار داشته است.

شریف بیان کرد: رژیم صهیونیستی بداند که نحوه کمک به فلسطین و طراحی برای آزادی بیت المقدس یه فرآیند دقیق است، همان فرآیندی که آن ها را از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل به جنگ طوفان الاقصی رساند. بدون احساسی عمل کردن این فرآیند با عقلانیت تا آزادی قدس ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی از سر استیصال کنسولگری ایران را می‌زند

وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: شما اشتباه می کنید که از سر استیصال انتقام عملیات الاقصی را از سرداران ملت ایران می‌گیرید اما باید بدانید هر بار که دست به این اقدام‌ها می‌زنید، انگیزه ما بیشتر شده و شهادت طلبان‌ما برای حضور در میدان متراکم‌تر می‌شوند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه امروز صحنه عزتمندی امت اسلامی آبروداری کرد، تصریح کرد: صد میلیون عرب که بخشی از امت اسلامی هستند در جنگ شش روزه تحقیر شدند اما امروز شش ماه است که رزمندگان فلسطین، حماس و جهاد اسلامی با نگاه قرآنی جلوی صهیونیست‌ها ایستاده است و از ان ها کشته می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها آمار کشته های خود را اعلام نمی‌کنند، ادامه داد: ترسوتر و بزدل تر از صهیونیست ها روی کره زمین وجود ندارد و ما این را در میدان دیدیم.

شریف افزود: اقتصاد و آرامش دستور کار صهیونیست ها برای یهودیانی بوده است که از سراسر جهان به این سرزمین آورده شده اند اما امروز ناقوس رسوایی آن ها به صدا در آمده است و اقتصاد فشل و متوقف شده است و روحیه ای برای حضور در میدان جنگ ندارند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس بیان کرد: ما دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و با جنگ و مقابله آشنا هستیم و می دانیم صهیونیست ها چه روزگار متزلزلی را در عرصه نبرد و رویارویی با رزمنداگان حماس دارند.

وی خطاب به مردم گفت: کسانی که عملیات طوفان الاقصی را انجام دادند یک‌هزار و ۷۵۰ نفر بودند، امروز کمتر از ۸۰۰ نفر آنان شهید شده‌اند، همچنین ۷۰ هزار نفر نیروی احتیاط داشتند که همه سالم در میدان هستند.

شریف یادآور شد: غزه دو صحنه غزه روی سطح زمین و غزه زیر زمین دارد، زیرزمینی که روزگار اسرائیلی ها را سیاه کرده است. غزه زیر زمین همچنان سالم و آماده به کار است. رزمندگان حاضر در میدان مبارزه به کسانی که مذاکرات صلح را انجام می‌دهند توصیه می‌کنند از زبان ما کوتاه نیایید ما هنوز قادر به جنگ هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha