چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله رجبی و دانشجویان

حوزه/ نخستین کاری که شما دانشجویان به عهده دارید این است که درستان را به خوبی بخوانید و البته در کنار درس و مباحث علمی یک برنامه رشد اخلاقی نیز داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از دانشجویان طرح ولایت از یزد که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: همواره باید انسان به این بیندیشد که هدف از خلقت او چه بوده است و در انجام هر کاری ابتدا هدف خود را مشخص کند که به کجا خواهد رسید، لذا انسان نباید از هدف اصلی خودش غافل باشد.

وی افزود: هر کاری که ما انجام می دهیم باید به گونه ای باشد که خداوند متعال می پسندد و در چارچوب دستورات او باشد؛ این محوری ترین کار است که انسان هر کاری را برای رضایت خداوند متعال انجام دهد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نعمت عظیم ولایت در حق ملت شریف ایران، خاطرنشان کرد: ما در دورانی زندگی می کنیم که رهبری معظم انقلاب سکان این انقلاب را به دست دارند، ما ذره ای نباید از خطوطی که رهبری معظم انقلاب مشخص کرده اند عدول کنیم و نسبت به آن غفلت داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به برخی وظایف دانشجویان در قبلا نظام اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: شما هرگز نباید خیال کنید که تنها خودتان هستید و هیچ گونه وظیفه خاصی ندارید بلکه باید به تناسب نقش ها و استعدادهایی که دارید ببینید که در تشکیلات دانشجویی چه کارهای واجب بر زمین مانده ای هست آن را برعهده بگیرید و انجام دهید.

آیت الله رجبی تاکید کرد: همه ما ظرفیت های بالفعل و بالقوه ای داریم که می توانیم آنها را نیز بالفعل کنیم، بسیاری از کارها شدنیست البته باید دید کدام کارها مهم تر و واجب تراست آن را به توجه به هدفی که در نظر دارید انجام دهید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: نخستین کاری که شما دانشجویان به عهده دارید این است که درستان را به خوبی بخوانید و البته در کنار درس و مباحث علمی، یک برنامه رشد اخلاقی نیز داشته باشید، در حد خودتان مسائل مبتلابه را فرا بگیرید و بدانید که در فضای دانشگاه چگونه عمل کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، داشتن یک برنامه ریزی دقیق و خوب را شرط موفقیت در کارها دانست و تاکید کرد: اگر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید وقت کم نمی آورید، کارها را جدی گرفته و به عواقب آن را بسنجید، تفکر در امور بسیار مهم است چرا که در روایت نیز آمده است که" کانَ أکثرُ عِبادَةِ أبی ذَرٍّ رحمه الله التَّفکُّرَ و الاعتِبارَ" بیشترین عبادت جناب ابی ذر غفاری تفکر بوده است، انسان باید بنشیند فکر کند و مسیر آینده اش را مشخص کند.

آیت الله رجبی شروع تدریجی کارها را مهم دانست و گفت: در مسیر تهذیب نفس و امور معنوی کارها را به تدریج آغاز کنید، انسان موجویست که کمالاتش تدریجیست لذا باید در مقام عمل واقع گرا بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان از اخلاص در عمل و توسل به اهل بیت (س) به عنوان دو توصیه همیشگی آیت الله مصباح یزدی(ره) به همگان یاد کرد و آنها را از مهمترین امور برای رشد و تعالی دانست و گفت: توسل به اهل بیت(ع) حتی به اندازه یک سلام اما با توجه، گره کارها را باز می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha