دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید براینکه شناخت تاریخ بوشهر در حوزه مقاومت فوق العاده ضروری است خاطرنشان کرد: می بایست بازخوانی موضوعات تاریخی داشته باشید و اولویت بندی سوژه ها انجام شود که بتوانید کارهای ماندگاری خلق کنید.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در دیدار جمعی از هنرمندان مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هنر گرافیک ترکیب شده از هنرهای مختلف بر اساس مهندسی خط، نقاشی و عکس است، اظهار داشت: گرافیک هنر جامع است که بی تردید با بررسی سوژه و ایده پردازی حول آن، ایده را تبدیل به پدیده می کند.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هنر گرافیک یک هنر ساکت، اما دارای سخن های بسیار است و یکی از ویژگی های مهم گرافیک ریاضیات است که بسیاری از تولیدات و محصولات ترکیبی از ریاضیات و هندسه می باشد و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بیان داشت: هنر گرافیک تشکیل شده از مبانی دانشی و ترکیب چند هنر است که پیام خودش را به شکل جامع و تاثیرگذار به مخاطب ارائه می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر چقدر جلوتر می رویم سیستم هنر کاملا دانشی خواهد شد، بیان داشت: کارهای بسیاری در نظام مهندسی الکترونیک معنا، مفهوم و تولید شده به همین خاطر با توسعه دانش الکترونیک گرافیک هم رشد و پیشرفت داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری به ویژگی های استان بوشهر بر پایه مقاومت و دیانت پرداخت و اظهار داشت: در دیدار با مقام معظم رهبری طرح تحول بنیادین استان را بر پایه مقاومت و دیانت ارائه کرده ایم که بر همین اساس کارهای بزرگی در این استان صورت گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر ادامه داد: با این اقدامات مردم دانستند در چه تاریخی ریشه دارند و رشد کرده اند و همچنین در عرصه فرهنگ دینداری استان بوشهر از چه جایگاه والای برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه هنرمندان گرافیک می بایست مطالعه عمیقی بر تاریخ استان بوشهر داشته باشند یادآور شد: در رشته گرافیک اولین مبانی که باید هنرمندان مسلط باشند، دانش سوژه است.

وی با تاکید براینکه شناخت تاریخ بوشهر در حوزه مقاومت فوق العاده ضروری است خاطرنشان کرد: می بایست بازخوانی موضوعات تاریخی داشته باشید و اولویت بندی سوژه ها انجام شود که بتوانید کارهای ماندگاری خلق کنید.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به جانفشانی ها و مقاومت زنان لرده افزود: در تاریخ جهان این شکست انگلیس بی سابقه است استان بوشهر استان زنان و مردان مقاومی است که بر پایه دیانت و مقاومت شکوه می آفریند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: دشمنان و جهان استکبار به دنبال این هستند که زنان جوامع اسلامی دارای یک شخصیت غرب گرا و غیر اسلامی شوند.

وی تاکید کرد: جهان استکبار به دنبال این است که جوامع را از ریشه خود جدا کند و آن را در گلدان جهان استکبار بگذارد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: هر سرزمینی که تاریخ خودش را بداند از کجا آمده و در حال حاضر کجاست از ریشه فاصله نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نقد هنر از جانب اساتید را یکی از زمینه های رشد استعدادها و بالا بردن کیفیت آثار گرافیکی دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان با جدیدت تمام این راه را ادامه بدهند و برای خودشان یک افق ملی و بین المللی ترسیم کنند و حوزه هنری انقلاب اسلامی هر دوسال منتخب آثار گرافیک را در قالب کتاب منتشر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha