سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دستگاه تعلیم و تربیت، نقطه نجات کشور از تمام گرفتاری‌ها و مسائل روز است و می‌تواند یکی از نقاط امید برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های متعدد باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مسعود سعادتی امروز در دومین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این عملیات موجب غرور ملی و تقویت اعتماد به نفس ملت ایران شد.

وی اضافه کرد: امروز کشور ما نه در داخل، بلکه در عرصه بین‌المللی نیز قدرت‌نمایی می‌کند و بدون حمایت دیگر کشورها، با اعلام قبلی به متحدان رژیم اشغالگر، نقطه‌ای را هدف قرار دادیم که کشوری جرأت انجام آن را نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش، امروز مورد توجه همگان قرار گرفته است، اظهار کرد: پشت تمامی نگاه‌های مثبت و حتی انتقادی، ارزش و اعتبار آموزش و پرورش و سوق دادن این دستگاه به سمت پیشرفت، نهفته است.

سعادتی با بیان اینکه آموزش و پرورش، نقطه امید آینده است، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت، نقطه نجات کشور از تمام گرفتاری‌ها و مسائل روز است و این دستگاه می‌تواند یکی از نقاط امید برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های متعدد باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، راه حکمرانی مطلوب و کم هزینه در زمینه‌های متعدد را سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش و تربیت، عنوان کرد و افزود: در کشور ما نگاه ویژه‌ای به مسائل تربیتی وجود دارد که تاکید سند تحول بنیادین نیز بر همین مورد است و مطالعات تطبیقی نشان می‌دهد که این سند در بسیاری از مسائل بنیادی مانند خلاقیت و کارآفرینی با دیگر اسناد جهانی، اشتراکاتی دارد و نوع جهان بینی نشأت گرفته از مسائل اعتقادی ما در این سند، متفاوت است.

سعادتی با برشماری برخی ویژگی‌های افراد کارآمد برای فعالیت در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: نگاه سطحی و کوته بینانه جایی در آموزش و پرورش ندارد؛ بلکه آموزش و پرورش، منبع نیروهای کارآمد و توانمند، کاربلد و سالم است، نه آدم‌های بهانه‌جو، زیرا نگاه تک بعدی و تک محوری، خلاف انسجام درونی و وحدت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha