سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محسن المندلاوی

حوزه/ محسن المندلاوی با قدردانی از واکنش ایران به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، آن را حق طبیعی و قانونی توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محسن المندلاوی نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق با قدردانی از واکنش ایران به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، آن را حق طبیعی و قانونی تضمین شده توسط قوانین و مقررات بین‌المللی توصیف کرد.

المندلاوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در نقض این کنوانسیون‌ها از حد خود فراتر رفت و با نقض آشکار حاکمیت تعدادی از کشورهای منطقه تا حد حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک و تجاوز به آن فراتر رفت، لذت باید مهار و بازدارنده شودد و اجازه نداد بیشتر از این پیش برود.

وی تصریح کرد: در زمانی که عملیات ایران در عمق اراضی اشغالی فلسطین را که در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفت، تبریک و ستایش می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که ملت‌های عربی و اسلامی حق دفاع از خود و منافع خود را در مواجهه با حملات نیروهای اشغالگر دارند.

نایب رئیس مجلس عراق ایران را به استمرار حمایت و پشتیبانی از مقاومت و مردم فلسطین و حق تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل خود به پایتختی قدس دعوت کرد.

المندلاوی بار دیگر نسل کشی صهیونیست ها علیه زنان، کودکان و پیرمردان فلسطین، تداوم هدف قرار دادن بیمارستان ها، مدارس، زیرساخت ها و اجتماعات مردمی و جلوگیری از ورود کمک ها به نوار غزه محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی گامی محوری و تحولی بی نظیر در تاریخ درگیری با اشغالگران بود و مردم آزاده در مقابل جنایات رخ داده بیکار نخواهند بود.

المندلاوی از جامعه بین‌الملل خواست که وحشی گری صهیونیستی را متوقف کند و رژیم اشغالگر را وادار به احترام به قوانین برای خنثی کردن جنگ بزرگ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha