دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: در هفته قبل رهبر انقلاب دیداری با مسئولین نظام داشتند و در این دیدار به مسائل مهم داخلی و بین المللی پرداختند؛ یکی از این موضوعات تاکید مجدد به موضوع حجاب بود و رهبر معظم انقلاب نسبت به کم‌کاری دستگاه های مرتبط در این خصوص گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام جلیلی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: همه مسئولان و مردم باید بدانند که دشمن و فتنه گران داخلی برای براندازی فرهنگی جامعه از حجاب شروع می کنند اما در اینجا متوقف نمی مانند، اگر در این خصوص کوتاهی بشود و منفعلانه رفتار بشود این فرمولی خواهد شد برای اجرای پروژه های بعدی علیه مردم عزیز ایران.

وی گفت: در هفته قبل رهبر انقلاب دیداری با مسئولین نظام داشتند و در این دیدار به مسائل مهم داخلی و بین المللی پرداختند؛ یکی از این موضوعات تاکید مجدد به موضوع حجاب بود و رهبر معظم انقلاب نسبت به کم‌کاری دستگاه های مرتبط در این خصوص گلایه دارند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی اضافه کرد: مسئله حجاب علاوه بر اینکه مسئله شرعی است و جزو مسلمات دین است در جمهوری اسلامی قانون می باشد و نباید اجازه زیر پا گذاشتن قانون داده بشود، یکی از کارهای ابتدایی که قوه مجریه باید انجام بدهد ساماندهی حجاب در محیط های گوناگون مربوط به خودش است.

وی گفت: غالب محیط ها ساختارپذیر و در اختیار دولت است مانند اداره جات، دانشگاه ها، بانک ها، بیمارستان ها، فردوگاه ها، مراکز تفریحی و ... که در این محیط ها مردم به دو دسته تقسیم می شوند؛ خدمات دهنده یعنی کارمندان و مسئولین و خدمات گیرنده یعنی مراجعین و مخاطبین و این کاری مهمی که دولت می تواند برای حجاب انجام دهد اجرای قانون حجاب در این محیط ها است، خدمات دهندگان اعم از کارمندان دولت و یا کسانی که جواز کسب از حاکمیت دارند باید موظف به حفظ حجاب باشند.

حجت الاسلام جلیلی افزود: معنا ندارد کسی که حقوق بگیر دولت است خودش قوانین را رعایت نکند یا کسی که با جواز دولت کار می کند قوانین حاکمیت را رعایت نکند، یک فروشگاه اگر بداند فروشنده اش حجاب را رعایت نکند جوازش باطل می شود حتما کارمندش را ملزم به رعایت حجاب می کند. خدمات گیرندگان هم همینطور به کسانی که حجاب را مراعات نمی کنند خدمات داده نشود چون قانون است، چطور در دوران کرونا هر روز یک قانون موقتی می نوشتند که بدون ماسک خدمات داده نمی شود همه اجرا می کردیم این هم قانون است که باید رعایت بشود. اگر این اتفاق بیفتد در محیط های ساختارناپذیر مثل خیابان ها، جنگل ها، پارک ها هم می توان راه کار مناسب برای رفع این آسیب ارائه شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha