چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کتاب

حوزه/ نویسنده کتاب «کودک با حیای من» گفت: پیوند جوانان با اسلام و معارف دینی خیلی مهم و دغدغه‌مندانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ساجده‌سادات نجم‌السّادات، نویسنده کتاب «کودک با حیای من» در گفت‌وگو با خبرنگاران، تبلیغ را از وظایف اصلی مبلغین و نوشتن را یکی از بهترین روش‌های تبلیغ برشمرد و عنوان کرد: شایسته است متولیان فرهنگی کشور، موضوعات مبتلی‌به جامعه و نیز مباحثی که گره‌های زندگی مردم را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند و مسیر آرامش و رشد آن‌ها را هموار می‌نماید را، با بیانی ساده و کاربردی، در اولویت تدوین و چاپ کتاب‌های اسلامی قرار دهند.

وی پیوند جوانان با اسلام و معارف دینی را بسیار مهم و دغدغه‌مندانه دانست و گفت: اگر به صورت دقیق‌تر و موثّرتر از قبل، اقدام کنیم، طبیعتا جامعه مسیر رشد و شکوفایی خودش را با سرعت طی خواهد کرد، تنها راه حل این مسئله، عمل به حدیث شریف امام صادق علیه‌السلام است که فرمودند: «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ لِیرَوْا مِنْکمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَیرَ فَإِنَّ ذَلِک دَاعِیةٌ - یعنی با غیر زبان خویش، مردم را (به کیش و مذهب خود) دعوت کنید، مردم باید ورع، کوشش، نماز و خیر شما را ببینند، این‌ها خود دعوت کننده باشند.»

این فعال فرهنگی ضمن بیان نقطه آغازین علاقه او به مطالعه و کتاب اظهار کرد: آغاز فعالیت‌های فرهنگی من از دوران دبیرستان بود؛ زیرا با وجود اینکه در رشته ریاضی _ فیزیک تحصیل می‌کردم، علاقه زیادی به مطالعات جنبی، پژوهش‌های مذهبی و نیز مشارکت و عضویت در بسیج و انجمن اسلامی مدرسه داشتم.

وی افزود: پس از پایان تحصیلات متوسطه، در حوزه علمیه تحصیلاتم را ادامه دادم و همزمان به نوشتن مقالات متعدد اهتمام ورزیدم تا اینکه پایان‌نامه سطح۲ حوزه را پس از تدوین، چاپ نمودم و در اختیار عموم افراد جامعه قرار دادم.

این بانوی طلبه از روحیه کنجکاوی، پژوهش و کشف حقیقت خود سخن گفت و بیان کرد: در حقیقت، انتخاب مسیر نویسندگی، از آنجایی آغاز شد که گردآوری مباحث مورد علاقه خودم و نیاز جامعه را، دغدغه اصلی خودم دانستم.

وی در خصوص انگیزه اولیه خود برای تالیف کتاب «کودک با حیای من»، توجه به محیط تربیتی که کودکان در آن رشد یافته‌اند و نیز مسائلی که در تربیت آنان لحاظ شده است را حائز اهمیت دانست و گفت: متاسفانه دیده می‌شد که برخی خانواده‌ها به قدری نسبت به رعایت حیا بی‌توجه و بی‌تفاوت هستند که می‌توانیم بگوئیم رفتارهای آنان شرم آور بود؛ لذا مجموعه این مسائل به بنده انگیزه داد تا برای کشف روش صحیح در بین این رفتارها، به جمع‌آوری مطالب این اثر بپردازم تا بتوانم روشی که احساس می‌کردم درست است را به صورت مستدل، به دیگران منتقل نمایم.

نویسنده «کودک با حیای من» افزود: بلافاصله پس از چاپ که توسط مرکز نشر هاجر انجام شد، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این انتشارات معرفی گردید.

وی به دیگر قالب‌ها و روش تبلیغی که در مسیر خود از آن استفاده می‌کند اشاره کرد و ادامه داد: بنده غیر از نویسندگی، در جهت تبلیغ معارف دین، از روش سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، استفاده می‌کنم.

نجم‌السادات به مراحل تدوین و تالیف کتاب خود پرداخت و افزود: در حقیقت موضوع کتاب برای من، بسیار جذّاب و از دغدغه‌هایم بود؛ لذا با اشتیاق به جمع‌آوری مطالب پرداختم و چون از روند آموزشی - تربیتی که در قالب کتاب، جزوه و ... که به موضوع "حیای کودکان" به صورت جدّی پرداخته باشد، چیزی پیدا نکردم، تصمیم گرفتم با دقّت، از قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین علیهم‌السلام، آنچه مربوط به این موضوع می‌شد را استخراج کنم و به ترجمه صحیح آن، اهتمام ورزم.

وی بیان کرد: اولین تالیف من کتاب «کودک با حیای من» است که اردیبهشت ماه سال قبل، توسط انتشارات هاجر (ناشر تخصصی زن و خانواده) منتشر و در مردادماه سال ۱۴۰۲ کتاب الکترونیکی من با عنوان «اورژانس دعواهای زن و شوهری» در سایت و اپلیکیشن فیدیبو ارائه شد.

شایان ذکر است کتاب «کودک با حیای من» در حوزه مسائل خانواده است و تاکنون، خانواده‌های دغدغه‌مند و قشر مذهبی جامعه، تمایل بیشتری به تهیه و مطالعه آن نشان داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha