یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر / دیدار اعضای ستاد نوسازی مدارس با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم گفت: آموزش و پرورش استان قم در کنار استان هایی همچون سیستان و بلوچستان از نظر فضای آموزشی جزء پنج استان محروم کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیدناصر علایی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم در دیدار با مدیرحوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ و ۷۰، آموزش و پرورش با یک چالش جدی که همان فضای آموزشی باشد مواجه شد، با راهنمایی های حضرات آیات فاضل لنکرانی، مشکینی، شرعی، دیباجی مجمع خیرین در قم شکل گرفت و در آن زمان در قم از ۷ هزار کلاس فعال بیش از ۳۵۰۰ کلاس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی افزود: خیرین پس از انقلاب اسلامی تاکنون در ساخت بیش از ۳۰۰ پروژه شامل بیش از ۲۳ هزار کلاس درس با حدود ۵۰۰ مترمربع زیربنا حضور داشته اند و بیش ا ز ۱۰۰ قطعه زمین با ۳۲۰ هزار مترمربع نیز برای امر مقدس مدرسه‌سازی اهداء نموده‌اند.

علایی با اشاره به برخی از پروژه‌های خیرساز قمی، بیان کرد: ظرفیت واقعی خیرین مدرسه‌ساز در این استان بیشتر از فعالیت‌هایی است که تاکنون انجام‌ شده‌است. لذا برای اینکه سرعت عمل، کیفیت بالا و صرفه‌جویی در پروژه‌های مردمی به همراه استفاده حداکثری از سرمایه خیرین، انجام بگیرد باید بستر و زیرساخت‌های لازم فراهم باشد.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم تصریح کرد: لازمه استفاده بهینه و حداکثری از طرح‌های خیرساز، واگذاری و تأمین زمین در محل مورد نیاز در نقاط مختلف شهر است.

علایی با بیان اینکه بعد از تأمین زمین، روند پیچیده اداری دومین مشکل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در توسعه مراکز آموزشی است، یادآور شد: مردم قدران مسئولین همراه و حمایت کننده مجمع در سهولت صدور پروانه و سایر مجوزات عمرانی در احداث مدارس خیرساز خواهند بود.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدون احتساب پول زمین مدارس خیرساز در سطح استان قم اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

علایی اضافه کرد: بلوار الغدیر، انتهای بلوار مرجعیت، بلوار ۱۵ خرداد و انسجام از محلات و نقاط شهری است که نیاز به احداث مدرسه در آن‌ها کاملاً ضرورت دارد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha