چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت الله سید محمد سعیدی

حوزه/ امام‌جمعه قم هدف اصلی بازرسی را اصلاح اشخاص و دستگاه‌ها و حفظ منافع نظام دانست و گفت: بازرسی یک امر تخصصی است که با آبروی اشخاص و دستگاه‌ها سروکار دارد بنابراین باید افراد مناسب در این مناصب باشند و در رسانه‌ای کردن تخلفات به‌گونه‌ای مصلحت‌سنجی شود که برای دشمن خوراک درست نشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار طالبی مدیرکل بازرسی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه بازرسی به معنای نظارت ما فوق بر مجموعه زیر دست است، اظهار کرد: برای بازرسی هم دلیل عقلی وجود دارد و هم دلیل شرعی، زیرا اگر بخواهیم در جامعه عدالت پا بگیرد و از تکاثر و تفاخر و منفعت‌طلبی و انحرافات جناحی در جامعه جلوگیری شود راهش بازرسی است.

وی با تأکید بر اینکه باید افرادی که در مجموعه بازرسی هستند به هیچ جریانی گرایش ابرازی و اظهاری نداشته باشند، گفت: بازرسی نباید موسمی و فصلی باشد؛ بلکه باید دائمی باشد؛ زیرا برخی مفاسد در غیر ساعات اداری و یا در روزهای غیرکاری انجام می‌شوند و بازرسی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که متخلفان احساس امنیت نکنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه ما مورد رصد خداوند هستیم و نظارت خداوند بر ما دائمی است، گفت: باید بازرسانی که در این منصب مهم هستند خودشان هم مورد بازرسی قرار گیرند؛ زیرا گاهی خسارت‌هایی که از این بابت وارد می‌شود ضررش بیشتر از هزینه‌هایی است که می‌خواهد انجام شود.

وی بر لزوم تسلط بازرسان به قوانین تأکید کرد و افزود: بازرسی یک امر تخصصی است که با آبروی اشخاص و دستگاه‌ها سروکار دارد و بازتاب آن در جامعه زیاد است و نمی‌شود هر فردی را در این منصب گذاشت و خود فرد هم اگر در خود این توانایی را نمی‌بیند نباید آن را بپذیرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه بازرس باید قدرت حفظ اسرار اشخاص و دستگاه‌ها را داشته باشد، گفت: بازرسی باید با رفق و مدارا انجام شود؛ زیرا خشونت و جنجال گاهی نتیجه عکس دارد؛ گاهی در برخی مسائل به‌خاطر حساسیت، تخصصی بودن و پیچیده بودن ممکن است بازرسان متعددی لازم داشته باشد؛ از این رو باید نیروی کافی در اختیار بازرسی باشد.

وی با بیان اینکه بازرس نباید تحت‌تأثیر عواطف، صحنه‌سازی‌ها، غوغاسالاری‌ها و ریاکاری‌ها باشد، ابراز کرد: زیرکی از مواردی است که آموختنی نیست و در دستگاه بازرسی باید از انسان‌های زیرک استفاده شود.

امام‌جمعه قم هدف اصلی بازرسی را اصلاح اشخاص و دستگاه‌ها و حفظ منافع نظام دانست و ابراز کرد: بازرسی از مشاغلی است که می‌تواند برای معاندین و مخالفین خوراک تهیه کند؛ بنابراین باید در رسانه‌ای کردن تخلفات به‌گونه‌ای مصلحت‌سنجی شود که برای دشمن خوراک درست نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha