سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش روحانیت در کشور، گفت: با وجود توطئه دشمنان ،روحانیت همچنان دارای مهم ترین پایگاه دینی در بین مردم است و حقیقتاً نظیر ندارد.

رضا رحیمی نسب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: حضور نمایندگان روحانی در مجلس و نیز سایر دستگاه های اجرایی کشور حاکی از آن است که روحانیت کماکان جایگاه خود را در بین مردم حفظ کرده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی بیانگر تاکید حکومت ایران بر اسلامی بودن است و آنچه باعث می شود حکومت اسلامی نقش خاص خود را به درستی ایفا کند، وجود ولایت فقیه به عنوان عالی ترین رکن نظام می باشد.

وی نسبت جایگاه دین و سیاست را جدا نشدنی توصیف و تصریح کرد: هیچگاه دین از سیاست جدا نبوده و اکنون نیز ردپای دین در همه کشورها و حکومت ها به وضوح دیده می شود.

* حکومت بدون روحانیت معنا ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با یادآوری این که انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت گفت: یکی از مهمترین شعارهای قبل از پیروزی انقلاب این بود که حکومت بدون روحانیت معنا ندارد و هرکس که با این شعار مخالفت کرد از سوی مردم رانده شد.

*نقش بی مثال رهبری دینی در پیروزی انقلاب

وی انقلاب اسلامی ایران را شگفت انگیز ترین تغییر حکومت در جهان دانست و گفت: بی شک رهبری دینی در این انقلاب حرف اول را زده است و چون نیروهای نظامی رژیم گذشته اعتقادات مذهبی داشتند بین دین و شاه قرار گرفتند که در نهایت دین را برگزیدند.

رحیمی نسب با بیان این که همواره دین در بین اقوام و کشورهای جهان تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: اگر به تاریخچه همه کشورها نگاه کنیم در هر برهه از زمان یک دین،مرام یا مسلک برحکومت ها تاثیر گذار بوده و در این میان اسلام بیشترین تاثیر را در تعیین حکومت ها داشته است.

وی همچنین از اعتقاداتی همچون شهادت و جهاد را ارزشمند دانسته و گفت: شاید برای سایرکشورها معلولیت یا مرگ در جبهه های جنگ اهمیت داشته باشد، اما قداست مذهبی ندارد؛ درحالی که برای جوانان ایران اسلامی شهادت در راه خداوند به تاسی از امام حسین (ع) و جانبازي نیز به تأسی از شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) می باشد که همه این موارد حکایت از جدا نبودن دین از سیاست دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha