شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

گروهی از اساتید و محققان «مؤسسه صلح و عدالت سلام» آمریکا، از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این گروه که به دعوت مرکز صلح حقوق بشر و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی در ایران به سر می برند روز گذشته از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید به عمل آوردند.

هدف از سفر این گروه هشت نفری به ایران شرکت در جلسات و نشست های مشترک با اساتید و اندیشمندان ایرانی با موضوع «بررسی و تبیین مفاهیم و مبانی صلح در اسلام و حل و فصل اختلافات در متون دین مبین اسلام» می باشد.

در نشست مشترکی که با حضور محققان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اعضای مرکز صلح، حقوق بشر و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی و اعضای مؤسسه سلام در محل پژوهشگاه برگزار شد، صلح از دیدگاه فقه امامیه مورد بررسی قرار گرفت و مباحثی از قبیل عینی و کاربردی کردن صلح، بررسی تفاوت های نگرشی به مقوله صلح از نگاه سنی و شیعه، بازسازی مفهوم صلح، چگونگی ارائه مفاهیم اسلامی صلح به غیر مسلمانان، روش تلفیق آموزه های اسلام و مفاهیم علمی و ... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در پایان این نشست با بررسی زمینه های همکاری میان پژوهشگاه و مؤسسه سلام، مقرر شد تفاهم نامه ای میان دو طرف منعقد گردد.

این مؤسسه در شهر واشنگتن آمریکا مستقر است و در زمینه صلح و حل و فصل اختلافات از دیدگاه اسلام فعالیت می کند، هسته اصلی این مؤسسه از افراد تحصیل کرده مسلمان و از نژادها و ملیت های مختلف تشکیل شده است و در آمریکا و سراسر جهان برای ارتقای چهره مسلمانان و اسلام فعالیت می کنند.

گفتنی است این گروه در مدت اقامت یک هفته ای خود در ایران، از مراکز مختلفی همچون دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، مؤسسه گفتمان تمدن ها، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حوزه علمیه قم، مؤسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه مفید قم و ... دیدار خواهند داشت.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha