سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

مفتی اعظم عمان، پاسخگویی به شبهات مطرح شده علیه اسلام را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: شبهه افکنان می خواهند، عقیده مسلمانان را متزلزل کنند و باید با همکاری یکدیگر به شبهات پاسخ دهیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، بر ضرورت مناظره میان علمای جهان اسلام تأکید و تصریح کرد: مناظره علاوه بر رفع سوء تفاهمات، موجب آشنایی بیشتر مذاهب اسلامی می شود که خود از بسترهای وحدت است.

مفتی اعظم عمان، اتحاد و یکپارچگی را قابل تحقق عنوان کرد و گفت: برای عملی شدن وحدت باید پا بر روی نفس خود بگذاریم و قدرت تحمل و ظرفیت خود را افزایش دهیم.

شیخ احمد بن صمد الخلیلی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: برای جلوگیری از اختلاف، باید به قرآن و سنت حسنه پیامبر رجوع کرده و نگذاریم این دو عامل در حاشیه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در ارکان اصل اسلام هیچ اختلافی میان مسلمانان وجود ندارد، به بیان بسترهای موجود برای وحدت پرداخت و افزود: شهادتین، نماز، زکات، روزه و حج در همه فرقه های اسلامی وجود دارند و تنها در جزئیات آنها اختلاف است.

این اندیشمند اسلامی در ادامه یادآور شد: قرآن همانگونه که مردم را به توحید و یکتاپرستی دعوت می کند در زمینه وحدت به شدت بر همدلی و یکپارچگی تأکید دارد.

این اندیشمند اسلامی وضعیت عراق را تأسف بار توصیف کرد و گفت: الحمدلله باروی کار آمدن دولت بومی و حمایت مرجعیت، شاهد کاهش درگیرهای مسلحانه در این کشور بوده ایم.

وی اشغالگران را مسئول وقایع خونبار عراق دانست و اظهار داشت: حضور متجاوزین در عراق هیچ توجیهی ندارد.

مفتی اعظم عمان در ادامه یادآور شد: اشغالگران به اختلافات قومی و مذهبی دامن می زنند تا حضور خود را توجیه نمایند، اما مردم بیدار عراق در دام استکبار نخواهند افتاد.

شیخ احمد بن صمد الخلیلی، پیروزی حزب الله بر اسرائیل را قابل پیش بینی توصیف کرد و گفت: این پیروزی و انتظار از قبل قابل پیش بینی بود، زیرا در طول تاریخ همیشه در نبرد حق و باطل، حق پیروز میدان بوده است.

وی اعتماد به نفس را از دیگر عوامل پیروزی حزب الله دانست و افزود: مجاهدان لبنانی با توکل بر خدا و تکیه بر توانایی های خود می جنگیدند، اما سربازان اسرائیلی به تجهیزات نظامی خود می نازیدند، لذا مقاومت برای خدا و با نام او آغاز شد و باید به پیروزی می رسید.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha