شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

‌نشست علمی تحریف شناسی عاشورا از سوی معاونت پژوهش و گروه تاریخ اسلام موسسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،  دراین نشست  یکی ازمحققان حوزوی با اشاره به وجود تحریفات لفظی، حدیثی رجالی و معنوی گفت: بدترین تحریف، تحریف معنوی می باشد که ناشی از اغراض سیاسی است.

وی افزود: ترور شخصیت از جمله کارهای رایج بنی امیه و یزیدیان است و اینها وعاظ را استخدام می کردند تا احادیث جعلی علیه امام حسین(ع) بگویند.

حجت‌الاسلام صحتی با اشاره به بعضی اشعار درباره واقعه عاشورا به عنوان حدیث گفت: برخی از اینها هیچ سنخیتی با روح مذهب ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از احادیث جعلی از کتب اهل سنت به کتب شیعیان وارد شده است گفت: واقعه عاشورا چهره واقعی بنی امیه را آشکار کرد اما دشمنان با تحریف واقعیات می خواهند جلوی توجه به اهداف وآثار این واقعه را بگیرند.

این محقق نسبت دادن شهادت امام حسین به قضاء و قدر الهی را از دیگر اقدامات بنی امیه در راستای تحریف واقعه عاشورا دانست و گفت: بزرگترین تحریفات به هدف شناسی امام حسین (ع) در جریان کربلا بر می گردد.

و ی یادآور شد: مردم شام50 سال، اسلام را از زبان بنی امیه شنیده بودند و فکر می کردند که رسول خدا(ص) هم شخصی مثل معاویه بوده است.

حجت‌الاسلام صحتی افزود: اگر واقعه عاشوار نبود، مردم تصور می کردند که اسلام، دین زور گویان است و از دین اسلام روی بر می گرداندند.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha