سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

عضو شورای عالی حوزه علیمه قم گفت: اجرای احکام الهی که همان مسئله حکومت است و بهترین نمونه آن چهار سال حکومت حضرت امیر(ع) است، مهمترین وظیفه و مسئولیت ائمه اطهار(ع) و علمای دینی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله یزدی در همایش مسئولان دفاتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حفاظت از اصل احکام الهی و جلوگیری از ظهور و بروز بدعت ها، دیگر مسئولیت ائمه(ع) و مراجع دینی است و حوزه علیمه نیز بیشتر بر این مسئله تأکید می‌کند که اجتهاد برای حفظ احکام الهی است.

وی با بیان اینکه وحی مهمترین منبع علمی در استمرار دین و ترویج مبانی اسلامی است گفت: نوع خاص وحی که مخصوص انبیاء است قطعا تمام شده است.

رئیس جامعه مدرسین افزود: بیان احکام و تشریح مبانی دینی الهی، برای رسیدن بشریت به آن هدفی که آفریده شده است کافی نیست.

آیت‌الله یزدی با تصریح بر اینکه امامت باید در کنار نبوت باشد تا دین به جایگاه خود برسد خاطرنشان کرد: اگر به نبوت و وحی اکتفا شود و به قدرت اجرایی و ولایت و حکومت تمسک نشود، نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد لذا پیامبران در کنار تبیین رسالت به تبیین ولایت نیز می‌پرداختند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم افزود: با مقام ولایت و امامت دستورات حکومتی صادر می‌شود و هر جامعه‌ایی در هر شرایطی نیازمند حاکمی است که دستورات الهی را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه زمان و مکان دو عنصر اصلی در اجتهاد هستند گفت: اجتهاد برای حوزه علمیه و نایبان امام زمان(عج) در هر عصری لازم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با تأکید بر لزوم تحول در حوزه و گسترش رشته‌های تخصصی گفت: بعد از دیدار علما و فضلای حوزه با مقام معظم رهبری، شورایی متشکل از اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی، دفتر تبلیغات اسلامی و جامعه الزهرا(س) برای پیشبرد و ارتقای حوزه تأسیس شد و کل این دیدار در کتابی به عنوان تحول منتشر شده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha