دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اسلامی تبار -  کاشان

حوزه / امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه گاهی اوقات نداشتن آگاهی از احکام دینی زندگی را ناآرام می‌کند، گفت: عدم آگاهی نسبت به حکمت احکام الهی، مانع عمل نکردن، آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی تبار ، امام جمعه موقت کاشان، در برنامه گفتمان دینی با موضوع دين و زندگي در دبیرستان فاطمه زهرا(س) کاشان گفت: عمل به دستورات در هر صورت واجب است و باید به قصد قربت و اطاعت از دستور الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات نداشتن آگاهی از احکام دینی زندگی را ناآرام می‌کند، خاطر نشان کرد: عدم آگاهی انسان نسبت به حکمت احکام الهی، مانع عمل نکردن به آنها نیست.

امام جمعه موقت کاشان خاطر نشان کرد: علم به اسرار احکام الهی یقین و معرفت انسان را نسبت به آن عمل افزون کرده و موجب تقرب بیشتر می‌شود؛ اما اینکه عدم آگاهی نسبت به حکمت احکام الهی موجب سلب وجوب نمی‌شود، بدین معنی نیست که دنبال اسرار احکام نباشیم.

حجت‌الاسلام اسلامی تبار افزود: علم به حکمت عبادات و احکام الهی فضیلت است و موجب معرفت بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: روایات متعددی اسرار و حکمت بسیاری از احکام و دستورات شرع مقدس را ذکر فرموده‌اند و یکی از راه های دستیابی به این علم، استفاده از کتب روایی است.

استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه گفت: بعضی از احکام الهی با قطع نظر از زمان و مکان خاص دارای حکم ثابت و همیشگی است و بعضی احکام به مقتضای تغییر مقتضیات زمان، مکان و شرایط، قابل تغییر هستند.

حجت‌الاسلام اسلامی تبار افزود: اصول احکام الهى که پایه‌هاى اسـاسـى را تـشکیل مى‌هد در همه جا یکسان است، هرگز اصل توحید یا عدالت اجتماعى و صدها حکم مانند آن دگرگون نمی‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha