یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت زینب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان با تاکید بر این که حضرت زینب کبری(س) در تمامى ابعاد معرفتی سرآمد هستند، تصریح کرد: ما باید درس ولایت پذیری و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) را از زینب کبری(س) بیاموزیم.

حجت الاسلام اکبر یزدی نیاپور، همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، گفت: حضرت زینب(س)، نمودار حق و جهاد در راه خدا، قهرمان دفاع از ولایت، اسوه صبر و استقامت، جلوه فصاحت و بلاغت، تجسم زهد، ورع، علم، عفاف و ... است.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع ) خطاب به حضرت زينب كبرى (س ) فرموده اند" أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَة‏/ عمه جان ! تو عالمه اى هستى بدون اينكه معلم داشته باشى، و فهميده اى هستى بى آن كه كسى مطالب را به تو فهمانده باشد".

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، حضرت زينب(س) را تجسم بندگی خدای متعال دانسته وافزود: در روایاتی به نقل از امام سجاد(ع) آمده است که فرمودند "عمه‏ ام زینب در مسیر كوفه تا شام همه نمازهاى واجب و مستحب را اقامه مى‏نمود و در بعضى منازل از شدت گرسنگى و ضعف، نشسته نماز می خواند"؛ این امر حاکی از توجه و اهمیت دادن خاندان امامت به فریضه نماز و عبادت است و همین مسئله برای ما بزرگترین درس است.

حجت الاسلام یزدی نیاپور ادامه داد: عقیله بنی هاشم اسوه صبر و بردباری هستند؛ حضرت در همه مصیبت ها با برادرشان امام حسین(ع) همراه بودند، اما مصیبت اسارت را به تنهایی به دوش کشیدند.

وی با بیان این که حضرت زینب کبری(س) اسوه بصیرت و اطاعت از ولایت هستند، ابراز داشت: ایشان به خوبى درس ولایت مدارى را از مادر بزرگوارش فرا گرفته و آن را به زیبایى در كربلا به منصه ظهور رساندند.

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان با تاکید بر این که حضرت زینب کبری(س) در تمامى ابعاد معرفتی سرآمد هستند، تصریح کرد: ما باید درس ولایت پذیری و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) را از زینب کبری(س) بیاموزیم.

انتهای خبر

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha