یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام سالک

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مصداق ادعای ما مبنی بر نفوذ اسلام به قلب مردم جهان ترجمه قرآن به بیش از 200 زبان زنده دنیا می باشد، درحالی که این عدد تا قبل ازپیروزی انقلاب انگشت‌شمار بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی، در جمع طلاب، روحانیون و اساتید  مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(ع) به تبیین و تشریح برخی از مسائل راهبردی و سیاسی روز جهان پرداخت و گفت: پدیده انقلاب اسلامی به عنوان امانت الهی، از آن منظر که  با محوریت حاکمیت دینی یا همان ولایت فقیه گره خورده است، پدیده ای کاملا جدید برای جهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی اقدامات نظام سلطه و جهان استکبار علیه اسلام و مسلمین،تصریح کرد: اهم  فعالیت‌هایی که دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا  علیه اسلام و مسلمین انجام داده به چند بخش تقسیم می‌شود. هدف نخست آنها، نابودی اسلام است به نحوی  که اثری از آن  در جهان باقی نماند. البته علی رغم هزینه های گزاف، کاری از پیش نبرده اند و از جمله دلایل نا امیدی استکبار از تحقق این هدف را می توان، نفوذ اسلام در قلب سایر ملل و استقبال آنان از پیام این دین که توسط جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است، دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مصداق ادعای ما مبنی بر نفوذ اسلام به قلب جهان و اروپا، ترجمه قرآن به بیش از 200 زبان  زنده دنیا می باشد، این درحالی است که این عدد تا قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی تنها شامل سه زبان می شد.

وی اضافه کرد: از دیگر دلایل ناامیدی جهان استکبار، آن است که  ابتکار عمل در انجام امور همیشه در دست ولایت فقیه، آن هم با پشتیبانی مردم بوده است و به نحوی توطئه‌‌های آنها قبل از هر گونه عمل، خنثی شده است. بر این اساس دنیای استکبار همیشه روش عکس العملی، با موضوعات برخورد می کند و این به معنای برخورد از موضع ضعف است.                         

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: تلاش برای جدا کردن مردم از دین و ولایت فقیه هدف بعدی نظام سلطه است، دراین راستا کارهای صورت پذیرفته توسط دنیای استکبار شامل ایجاد حداقل 180 شبکه فارسی زبان برای پخش انواع برنامه های مبتذل و توهین آمیز و دستکاری ذهن مردم در مورد اعتقادات، خانواده و ... است.

وی، ترویج استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی در بین خانواده‌ها و علی الخصوص جوانان را از دیگر اهداف غرب ذکر کرد و افزود: آمریکا زمانی می تواند به  اهداف خود نائل آید که جمهوری اسلامی از درون بپوسد و برای نرسیدن دشمن به این هدف شوم، جامعه روحانیت باید مراقب انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باشد تا عرصه به دست نااهلان، غافلان و ساده دلان نیفتد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تضعیف و در پی آن تخریب نظام  جمهوری اسلامی، ضربه زدن به  ستون خیمه حاکمیت اسلام یعنی ولایت فقیه، شکستن حلقه تایید صلاحیت نمایندگی خبرگان از جمله حربه هایی است که دشمنان  و خائنان داخلی و خارجی در صدد تحقق آن ها هستند.

وی در پایان، وظیفه طلاب و روحانیون را در شرایط کنونی، شناخت کامل محیط های هشتگانه ( خلوت، خانواده، آموزش، شغل، اجتماع، حکومت، طبیعت، دشمن)، بالا بردن عبودیت، تشکیل و تقویت  حلقه های مقاومت فرهنگی و مذهبی، یادگیری دروس حوزه به صورت کامل و مفید، افزایش مطالعات غیر درسی و تسلط بر چند زبان برای مقابله با هجوم فرهنگی بیگانه دانست.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha