یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام میردامادی اصفهان

حوزه/ اگر ما حتی همه خواسته ها و تفاهم نامه های غربی ها و زورگویان عالم را بپذیریم و امضا کنیم باز هم دست از دشمنی بر نمی دارند و نه تحریم ها را لغو می کنند و نه از مقابله با جمهوری اسلامی دست می کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین میردامادی، پیش از ظهر امروز در مجمع مبلغان تخصصی و دومین مراسم اعطای اعتبار نامه مهارت های تبلیغ تخصصی، در محل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: روحانیت حافظ دین مردم و عزت اسلام و مسلمین است.

وی با تاکید بر نقش مهم مبلغان در حفظ دین و دنیای مردم، ابراز داشت: دنیا از دین جدا نیست؛ زیرا اسلام، دین و دنیای جامعه را در کنار هم برای رسیدن به سعادت مورد تاکید قرار می دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مبلغین باید از اطلاعات کافی و بالایی در علوم اسلامی برخوردار باشند، گفت: عالمی که جامعه از علمش استفاده کند، از هفتاد هزار عابد برتر است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی تصریح کرد: دنیای امروز، دنیای تبلیغ و رسانه است، ولذا باید با بهره گیری از امکانات و ابزار روز، به ترویج و تبلیغ نشر معارف اسلامی بپردازیم.

وی با تاکید بر ضرورت فراگیری زبان های زنده دنیا، یادآور شد: خوشبختانه مبلغان زباندان با ترویج دین در اقصی نقاط دنیا، توانسته اند هزاران نفر را به مذهب تشیع مشرف کنند.

مسئول نهاد رهبری در منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وضعیت موجود دانشگاه ها با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست، خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب شاهد آن هستیم که هزاران طلبه و مبلغ، در سطوح مختلف به ترویج دین و شریعت اسلامی در دانشگاه های کشور مشغول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی با تاکید بر اینکه امروز نخسین فردی که در دل های مردم دنیا نفوذ کرده است، مقام معظم رهبری می باشند، تصریح کرد: اگر ما حتی همه خواسته ها و تفاهم نامه های زورگویان عالم را بپذیریم و امضا کنیم باز هم دست از دشمنی بر نمی دارند و نه تحریم ها را لغو می کنند و نه از مقابله با جمهوری اسلامی دست می کشند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مبلغ دین باید فقط برای خدا سخن بگوید و جز خدا از کسی نترسد و چشم و دستش هم فقط به خدا باشد.

وی با اشاره به آیه صریح قرآن مبنی بر اینکه پیغمبر اسلام(ص) خطاب به امت خویش می فرماید من از شما (امت) هیچ اجری نمی خواهم؛ تصریح کرد: مبلغین نباید با نگاه مادی پا به عرصه تبلیغ دین بگذارند.

وی تصریح کرد: سخنرانان مذهبی و دینی نباید ببینند که مستمعین از چه چیز خوششان می آید، بلکه واعظ باید فقط برای خدا سخن بگوید.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با تاکید بر اینکه انتخاب مطالب برای واعظ بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: مبلغین باید در انتخاب مطلب سلیقه به خرج بدهند و نباید باروشن فکری، مواضع دین را کمرنگ جلوه دهند.

وی با بیان این مطلب که مبلغین نباید از خواندن تفسیر و قرائت قرآن فاصله بگیرند، ادامه داد: طلبه باید فعال باشد و در بیان و ترویج دین در جامعه احساس مسئولیت کند.

امام جمعه  موقت اصفهان در پایان تاکید کرد: مبلغان باید در برابر ناملایمات و تنگ نظری ها حلم و بردباری داشته باشند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha