شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ نجات اقتصاد بیمار و وابسته به نفت کشور در گرو اجرای عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است، نه سخنرانی و شعار.

حجت الاسلام مرتضی کیانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به ضرورت عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: قریب به  یک سال از ابلاغ اقتصاد مقاومتی می‌ گذرد و اگر عملیاتی شود، حربه دشمن را بی‌اثر می‌ کند، اما متأسفانه آن‌چنان‌ که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

 وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی راهکارهایی را هم مطرح کردند که از جمله آن‌ها می ‌توان به اخذ مالیات از صاحبان سرمایه ها ی هنگفت، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، ارتقای بهره‌ وری، مصرف کالاهای داخلی، اقتصاد دانش ‌بنیان، اجتناب از اسراف و ... اشاره کرد.

این کارشناس حوزوی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مهندسان  پیرامون اقتصاد مقاومتی و تأکید ایشان بر همکاری مردم و دولت اشاره کرد و گفت: اگر پایه اقتصادی ایران بر اساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تولیدات داخلی بنا شود، تحریم‌های دشمن کارساز نخواهد بود.

حجت الاسلام کیانی خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از مسئولین با تأخیر در حرکت اقتصادی کشور که بیشتر از روی بی ‌تدبیری است، باعث می‌شوند که حرکت اقتصادی کشور کند شده و تولیدکنندگان داخلی با مشکلات فراوانی روبه ‌رو شوند.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله «اقتصاد مقاومتی» توجه و حمایت همه‌جانبه از تولید ملی است و با حمایت مردم و مسئولین تولید ملی رونق خواهد گرفت،  بنابراین نیاز است مسئولین با اتخاذ تصمیمات و قوانین صحیح به کمک تولید داخلی بیایند.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: تولید کنندگان نیز باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند تا مردم با انگیزه بیشتری از تولیدات داخلی استفاه کنند.

حجت الاسلام کیانی همچنین با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مردم استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اقتصاد ما از دو مسئله "دولتی بودن" و "وابستگی به نفت" رنج می برد که باید از این دو فاصله بگیرد.
وی در پایان، فساد اقتصادی در بخش های مختلف، ترجیح دادن کالای خارجی بر کالای مشابه داخلی و مصرف گرایی را از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha