شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام آقا تهرانی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رخنه فساد و ترویج آن از طریق فضای مجازی و سایبری، خاطرنشان کرد: دشمن در صدد است تا جوانان و اعضای جامعه اسلامی را از شناخت مسیر صحیح دور نگه داشته و یا از راه درست خارج نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علميه دارالحکمه اصفهان، با اشاره به انتخاب سبک زندگی اسلامی و آسیب شناسی در زندگی انسان، اظهار داشت: معمولا اساتید اخلاق و عرفان منازلی را برای سیر مراتب اخلاق در نظر می گیرند.

وی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه انسان برای سفر باید زاد و توشه مناسب همراه با خود داشته باشد، تصریح کرد: اولین توشه ای که انسان برای پیمودن سیر تکامل اخلاقی باید همراه داشته باشد، کسب معرفت نسبت به خود، خدای خود و شناخت هستی است

حجت الاسلام آقاتهرانی در ادامه تاکید کرد: مرتبه بعدی که اهمیت زیادی نیز دارد، شناخت راه  صحيح  و ثبات قدم در آن راه است.

وی در ادامه با اشاره به رخنه فساد و ترویج آن از طریق فضای مجازی و سایبری، خاطرنشان کرد: دشمن در صدد است تا جوانان و اعضای جامعه اسلامی را از شناخت مسیر صحیح دور نگه داشته و یا از راه درست خارج نماید؛ لذا باید همه در این زمینه هوشیار باشند.

این استاد اخلاق، آخرین اصل در احیاء زندگی انسان برای رسیدن به مراتب اخلاقی را "اخلاص" برشمرد، و تصریح کرد: اخلاص بدان معناست که هیچ کس برای انسان جز خداوند متعال مهم نباشد؛ و اگر کسی به اخلاص رسید، این خود نشانگر صحت راه اوست، یعنی در مسیر خدا حرکت کرده و خود را از غیر خدا خالص نموده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha