چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سالک

حوزه/ عاشوراي حسيني همواره به عنوان نماد و الگو براي ما شيعيان و جهان بشريت مطرح است، اباعبد الله الحسين(ع) با فرياد "هیهات منا الذله" و ايستادن در برابر دشمنان اسلام قيام كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالك كاشاني، ظهر امروز در مراسمي كه به مناسبت 13 آبان و تقارن آن با عاشوراي حسيني، در گلستان شهدای اصفهان، اظهار كرد: تقارن 13 آبان امسال با عاشوراي حسيني، پيام مهم دشمن شناسی و دشمن ستیزی را براي ما دارد.

وي با اشاره به این که واقعه كربلاي و عاشوراي حسيني هچون مدرسه اي است كه پيام ها و درسهاي بزرگي را به ما مسلمانان و کل بشريت مي آموزد، ابراز داشت: اولين درس اين مدرسه، امر به معروف ونهي از منكر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار كرد: بصیرت، دومين درس مدرسه نهضت حسيني است، چرا که  فريب ظواهر را خوردن، مهمترین عامل گمراهي بسياري از ساده انديشان تاريخ بوده است.

وي در اشاره به ديگر درس هاي عاشورايي اشاره کرد و افزود: ايستادگي در برابر ظالم و حامي مظلوم بودن درهر شرايط  و مكاني، درس دیگری از واقعه عاشوراي حسيني است. درس عاشورای حسین(ع) انجام تکلیف برای حفظ دین، نفی انواع بدعت‌ها و انحراف‌هایی است که توسط حکومت بنی امیه به جامعه اسلامی شیعه القا شده بود.

نماينده مردم اصفهان در مجلس عنوان كرد: عاشوراي حسيني همواره به عنوان نماد و الگو براي ما شيعيان و جهان بشريت مطرح است، اباعبد الله الحسين(ع) برای فرياد شعار "هیهات منا الذله" و ايستادن در برابر دشمنان اسلام قيام كرد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک وجه اشتراک 13 آبان و عاشورا را دشمن ستيزي واستكبار ستيزي است خواند و گفت: اداي تكليف در هر برهه اي از زمان و با هر كسوت و شاني از ديگر درس هاي عاشوراي حسيني به ما مسلمانان است.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس  در ادامه با تشريح وقايع 13 آبان و سه واقعه روي داده در اين روز در سال هاي  گذشته، اظهار كرد: روز 13 آبان ماه پيام هاي متعددي براي شيعيان و آزادي خواهان جهان دارد، از جمله آنها مي توان به نبرد حق علیه باطل، مبارزه با استکبار جهانی و استقامت و وحدت اشاره كرد.

حجت الاسلام والمسلمین سالك تصریح کرد: امروز به خوبي براي جهانيان مشخص است كه گروه تكفيري و وحشي داعش دست پرورده آمريكا و سازمان هاي جاسوسي غرب است. داعش یعنی دلار آمریکا علیه شیعه، چرا که تصمیم استکبار جهانی، نابودی اصل اسلام ناب محمدي  است.

وي، مهمترين مشخصه رهبر معظم انقلاب را ايستادگي در برابر استکبار و دفاع از دین حتي تا پای جان دانست و گفت: بارديگر با حضور در راهپيمايي 13 آبان به جهانيان  اعلام مي كنيم كه که اسلام مرز نمی‌شناسد. آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و ما با قدرت مي گوييم، برای مبارزه با دشمن اسلام تا پای جان ایستاده‌ايم.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ابراز كرد: ارتقا فهم و درك مفاهيم ديني همراه با بصيرت و مقاومت امت اسلام،‌ جهان را به واكنش و عكس العمل در مقابل سلطه گران  واداشته است و در شرايط حاضر ايران اسلامي به عنوان ام القراي منطقه و جهان اسلام شناخته مي شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha