دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید مطهری

حوزه/ سلسله نشست های تبیین اندیشه های استاد شهید آیت الله مطهری در مدارس علمیه امام خمینی(ره)، آیت الله یثربی (ره) ، دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی(ره) کاشان و المهدی (عج) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام محمد قائد رحمتی، در این نشست ها و با اشاره به جایگاه شهید مطهری در اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، ابراز داشت: حضرت امام (ره) فرموده اند«آثار قلم و زبان او بی استثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می گرفت برای عارف و عامی سودمند و فرحزاست...».

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز فرموده اند«باید با برنامه ریزی زمینه ای فراهم شود که طلاب، دانشجویان و نسل جوان، دوره کتاب های شهید مطهری(ره) را مطالعه نمایند. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهری (ره) آشنا شوند. بنده اگر می خواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، بلاشک یکی از مواد برنامه را این می گذاشم که کتاب های آقای مطهری (ره) خوانده شود، خلاصه نویسی شود و امتحان داده شود».

وی با اشاره به نقش شهید مطهری در تبیین ارزش های اسلامی و انقلاب، گفت: آشنایی طلاب با اندیشه های استاد مطهری در موفقیت آنان در عرصه های فرهنگی، تبلیغی، تدریس و ... بسیار تاثیرگذار است.

برپایه این گزارش، در منطقه کاشان بیش از 200 نفر از طلاب از 9 مدرسه علمیه در طرح مطالعاتی آثار شهید آیت الله مطهری(ره) شرکت دارند و در پایان هر نشست به ممتازین سال قبل جوایزی اهدا شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha