چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

دومین میزگرد بررسی ضرورت عصمت امام معصوم(ع) از دیدگاه قرآن با حضور فرهیختگان و اندیشمندان حوزوی به همت مجمع عالی حکمت اسلامی در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی گلپایگانی با اشاره به نقش قیام امام حسین(ع) در حفظ مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی گفت: تبلور و تجسم اعتقاد به عصمت ائمه اطهار(ع) در تاریخ اسلام و در کربلا ایجاد شد.

وی افزود: فجر پیروزی انقلاب اسلامی الهام یافته از خط ولایت و امامت معصوم توسط شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) و به عزم و همت و اراده ملت مسلمان و غیور ایران تحقق یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی تصریح کرد: از تجلیات عقیده به عصمت ائمه(ع) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که به صورت یک نظام قدرتمند در صحنه و عرصه بین‌الملل و جهان نقش مثبت و ارزنده‌ای ایفاء می‌کند.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی با اشاره به رسالت حوزه علمیه در حفظ مبانی و عقیده شیعه گفت: در چند سال اخیر که هجمه سنگین دشمنان و بدخواهان به عقاید حقه شیعه افزایش یافته، حوزه باید در برابر این توطئه‌ها بایستد و در برابر سیل تهاجم دشمنان موضع مناسب اتخاذ کند.

وی با اشاره به آیه «کونوا مع الصادقین» آن را از مصادیق دلالت بر عصمت ائمه دانست و گفت: صدق در اصل مربوط به گفتار است ولی گاهی برعقیده و اراده نیز اطلاق می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی با بیان اینکه در بین علمای اهل سنت، عالمان منصف بسیاری است گفت: حاکم حسکانی از عالمان اهل سنت قرن پنجم هجری است که 1163 روایت و 212 آیه در اثبات فضایل اهل بیت(ع) نقل کرده و تصریح می‌کند که آیه «کونوا مع الصادقین» ویژه حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha