یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

آیت الله العظمی سبحانی گفتند: زندگی شرقی ما بسیار با ارزشمندتر از زندگی ماشینی غرب است، زیرا فرهنگ غرب، بسیار بی‌رحم است و کانون خانواده و احترام به همدیگر در آن جامعه معنا ندارد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در تفسیر سوره رعد که در ایام ماه مبارک رمضان در مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی (حجتیه) برگزار می‌شود با بیان آداب اسلامی وارده در قرآن کریم اظهار داشتند: وقتی روز قیامت انسان متقی را وارد محشر می‌کنند، ملائکه به آنها سلام می‌کنند و این گفتار به ما می‌آموزد که اول باید سلام کرد.
ایشان صبر را پایه همه عبادت‌ها بیان کرده و افزودند: سلام و سلامتی از آن اهل بهشت است که درسایه صبر و استقامت پدید خواهد آمد و ملتی که صابر است قطعاً موفق خواهد بود.
معظم‌له با استفاده از آیات قرآن کریم، برحفظ مرزهای اسلامی تاکید کرده و خاطرنشان کردند: کشورهای اسلامی دارای مرز مشخصی هستند و نباید مشرکان از آن مرزها وارد شوند و ضرر برسانند باید مرزبانانی باشند تا از مرزها نگهداری نمایند.
این مرجع تقلید با اشاره به ارتباط صبر و مرزداری تصریح کردند: مرزبان حایل شرک و اسلام است و هر لحظه ممکن است این شخص مورد هجوم دشمن واقع شود و کسی می‌تواند در این مرز ایستادگی کند که اهل صبر و استقامت باشد.
آیت‌الله‌العظمی سبحانی همچنین با اشاره به مظهر غفاریت و رحیمیت خداوند و اجرای احکام به دستور او گفتند: کسی اجرای احکام می‌کند که قدرت داشته باشد و اجرای امر به معروف و احکام آن، فردی نیست، بلکه وظیفه حکومت اسلامی است که از روی حکمت و قدرت آن را در جامعه پیاده کند.
ایشان افزودند: قرآن کریم جامعه سالم را جامعه‌ای می‌داند که در میان آنها مهر و مودت باشد و افراد به همدیگر علاقمند و زندگی آنها به هم پیوسته باشد.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کردند: اسلام در صدد است جامعه‌ای بسازد که اعضای آن نسبت به همدیگر مهربان و علاقمند باشند بنابراین کسانی که مواد مخدر در جامعه پخش می‌کنند افرادی هستند که کمبود دارند و آنان از رحمت خداوند بدورند.
آیت‌الله‌العظمی سبحانی، عواقب قطع رحم را بالاتر از پیمان شکنی دانسته و گفتند: هر جا که خداوند از بشرپیمان گرفته اگر پیمان شکنی کند نشانه بی‌شخصیتی اوست،  زیرا انسان باشخصیت، سخن خود را عوض نخواهد کرد.  
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha