چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

نماینده جنبش حماس در ایران گفت: نقشه حقیقی راه را فلسطینیان ترسیم خواهند کرد و آن هم آزادی قدس شریف است.

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه به بیست‌ و دومین کنفرانس بین‌المللی علمای وحدت اسلامی، وی در جلسه ویژه فلسطین افزود: ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم نقشه راه مورد نظر آمریکا اجرا شود، تا در نتیجه آن، فقط بیست درصد خاک فلسطین به ساکنان اصلی آن تعلق داشته باشد.

دکتر ابواسامه به شکست‌های اخیر رژیم ‌صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: اسرائیل فکر می‌کرد اگر به وزیران حماس در کابینه دولت امتیازاتی بدهد، می‌تواند آنها را مطیع کند، اما سخت در اشتباه بود.

نماینده جنبش حماس در ایران با اظهار تاسف از ممانعت اسرائیل از حضور زائران فلسطینی در موسم حج، آن را نشانه ضعف این رژیم دانست.

دکتر ابواسامه حملات رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه را بی‌سابقه و کاملاً وحشیانه توصیف کرد و گفت: اما این سختی‌ها مردم مومن ما را مأیوس نکرد و همچنان روحیه مبارزه و شهادت‌طلبی در ما زنده است.

وی، پیروزی مقاومت اسلامی بر اسرائیل را اراده الهی دانست و افزود: قرآن کریم هم بارها مجاهدان و مومنان را به پیروزی بشارت داده است.

این اندیشمند اسلامی تصریح کرد:اگر خداوند بخواهد قومی را به پیروزی برساند، هیچ کس نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

وی افزود: همه باید با همدلی و همکاری جایگاه واقعی جهان اسلام را به جهانیان بشناسانیم.

نماینده جنبش حماس در ایران با تشکر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت متحد کردن جهان اسلام، گفت: از همه کشورهای اسلامی به خصوص ایران به خاطر حمایت از مقاومت غزه، صمیمانه سپاسگزاریم.

این اندیشمند اسلامی، تصریح کرد: مسئله فلسطین اهمیت بسیار زیادی دارد، ولی متاسفانه برخی تلاش کردند مسیر آن را از چارچوب اسلام خارج کنند.

وی یادآور شد: همه کشورهای آزاده به دنبال آزادی قدس شریف هستند.

ابواسامه با اشاره به سابقه حمایت جهان اسلام از فلسطین، خاطرنشان کرد: وجود جنبش مقاومت اسلامی در فلسطین، اسرائیل را عصبانی کرده است، همچنان که گروهای مقاومت در لبنان برای آنها کابوس هستند.

وی با اشاره به سوءقصد اسرائیل به نخست وزیر قانونی دولت فلسطین، گفت: تمام محاسبات آنها مادی بود و فکر نمی‌کردند که خداوند مومنان را یاری خواهد کرد.

نماینده  جنبش حماس در ایران، تلفات مردمی در جنگ اخیر را سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: در طول این جنگ نابرابر،  بارها شاهد امدادهای غیبی بودیم.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در مصر، گفت: با وجود اینکه برخی می‌خواستند حماس را عامل اصلی جنگ معرفی کنند، اما همه جهانیان فهمیدند چه کسانی غاصب و خون‌خوار هستند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha