پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

حضور فعال روحانیت در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی در استان آذربایجان غربی باعث کاهش بیش از 124 هزار فقره پرونده قضایی در دادگاه‌های استان شده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در نشست طلاب و فضلای شهرستان خوی و مسئولین قضایی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: به دلیل هم مرز بودن این استان با چند کشور جرم‌‌خیز، باید برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی سازمان یافته در استان توسط روحانیت افزایش یابد.

امام جمعه شهرستان خوی افزود: نظارت دقیق علمی بر فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و پربار کردن برنامه‌های تبلیغی مساجد باید در اولویت قرار گیرد.

وی به بیان عوامل جرم‌خیز در استان پرداخت و ادامه داد: وجود مسایل امنیتی در بخش‌ها و روستاهای مرزی، تعداد اقلیت‌های دینی و مذهبی، برخورد سلیقه‌ای با پدیده‌های مرزی، عدم فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی در زمینه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از عوامل موثر وقوع جرم است.

حجت‌الاسلام موسوی‌شکوری، تصریح کرد: برخورد جدی با افراد شرور که از راه‌های مختلف به اخاذی و باج‌گیری از مردم می‌پردازند از وظایف مهم دستگاه قضایی است و برای جلوگیری از به وجود آمدن فضایی کاذب، علیه قوه قضائیه و ضابطین، دقت در صدور حکم توسط قضات ضروری است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha