شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضازاده خویی

حوزه/ به خاطر اخلاص علمای دین است که حوزه ها و معارف اسلامی ما در مقابل توطئه های دشمنان حفظ شده است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضازاده خویی در نشست طلاب شهرستان خوی مقیم  حوزه علمیه قم با اشاره به نزدیکی ایام البیض و اعتکاف ماه رجب گفت:  به برکت انقلاب اسلامی برنامه اعتکاف گسترش پیدا کرد که غالبا شرکت کنندگان در این برنامه معنوی از قشر جوان هستند که علاقه مند به  استفاده از این ظرفیت معنوی  می باشند.

وی افزود: در اجرای برنامه های مذهبی مدیون علمایی همچون امام خمینی(ره) و خون شهیدان هستیم، لذا باید شکرگزار و دعا گوی آنها باشیم.
سخنران این مراسم در بیان فضیلت ماه رجب افزود: اهمیت این ماه قبل از اسلام نیز مورد توجه مردم بود، چرا که خداوند در این ماه مردم را دعوت به همنشینی و اطاعت می کند باید در این زمان مراقبت کنیم و سعی نمائیم، قرائت قرآن کریم را بطور مستمر مورد توجه قرار دهیم.
این خطیب حوزوی اظهار داشت: باید از کودکی و از سنین کم تلاش کنیم تا همسو با فرامین و دستورات الهی گام برداریم و اهل بیت علیهم السلام را از هرجهت و با استفاده از تمامی ظرفیت ها به مردم معرفی کنیم،و سعی کنیم از ریا دور باشیم، چرا که باعث ضایع شدن تمامی کارهای خیر می شود و چه بسا که ممکن است موجب خسران در دنیا و  آخرت باشد.
وی ابراز داشت: باید بدانیم که در جهت اخلاص علمای دین بود که حوزه ها و معارف اسلامی ما در مقابل توطئه های دشمنان حفظ شده است، پس باید درس ها و فعالیت های تبلیغی خود را با اخلاص و در جهت رضای الهی انجام دهیم و همچنین سعی کنیم در این دنیا به تعریف و تمحیدهای اطرافیان در جهت رشد علمی مان و... مغرور نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا زاده خویی در پایان، گفت: طلاب باید اخلاق و مردمی بودن را برای خود امر مهم بدانند و سعی کنند همیشه با مردم همراه باشند حتی شده به مجالس مردم بروند و در سختی ها و شادی های کنار آنهاباشند چرا که خود این امر یکی از اسباب تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام می باشد.

وی یادآور شد:‌باید در تبلیغ دین عالم عامل باشیم تا موجب جذب حداکثری مردم در معارف اسلامی شویم؛ باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم و در جهت انجام رسالت خود توسل به اهل بیت علیهم السلام داشته باشیم. که خود این امر راه رسیدن به اهداف را متعالی و نزدیک می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha