پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
مدرسه الزهرا(س) خوی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران خوی بر لزوم توسعه موقوفات حوزوی تاکید کرد و گفت: اگر با استفاده از ظرفیت خیرین و حمایت های لازم، منابع مالی پایدار برای حوزه ها ایجاد گردد، تا حدود زیادی مشکلات مالی مدارس رفع خواهد شد.

زهرا رجائیان، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه حوزه های خواهران، اظهار داشت: بانوان ایرانی و حتی کشورهای شیعی با حضور در فضایی به نام حوزه‌های علمیه خواهران که به برکت تلاش‌های امام خمینی (ره)‌ شکل گرفته، در آستانه ایجاد یک دگرگونی فکری و اندیشه‌ای بزرگ هستند.

وی در ادامه با اعلام این که در حال حاضر 307 طلبه در مدرسه الزهراء(س) مشغول تحصیل هستند، افزود: آمار طلاب این مدرسه از سال 1385 تاکنون سیر صعودی داشته و در هیچ سالی کاهش متقاضی یا طلبه دیده نشده است، به طوری که در سال 94 سه کلاس 35 نفری با مجموع 106نفر طلبه ورودی داشتیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران شهرستان خوی خاطرنشان کرد: اگر امکانات برای پذیرش خواهران طلبه در مقطع سیکل نیز فراهم شود، آمار جذب و پذیرش طلاب افزایش خواهد یافت، همچنین توسعه کمی فضای آموزشی مدرسه را نیز به همراه خواهد داشت.

رجائیان در ادامه بر توسعه موقوفات حوزوی تاکید کرد و  ادامه داد: اگر با استفاده از ظرفیت خیرین  و حمایت های لازم، منابع مالی پایدار برای حوزه ها ایجاد گردد، تا حدود زیادی مشکلات مالی مدارس رفع خواهد شد.

وی در پایان افزود: در این برهه زمانی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، هویت بخشیدن به زنان برای ایفای نقش موثر و سازنده در جامعه است که در این راستا وظایف حوزه‌های خواهران مانند دیگر نهادهای بسیار مهم و راهبردی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha