جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالعزیز حکیم را تسلیت گفتند.

متن پیام معظم‌له که در اختیار مرکز خبر حوزه، قرار گرفته به شرح زیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید عبدالعزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق فرزند برومند مرجع بزرگ جهان تشیع آیت الله العظمی آقای حکیم اعلی الله مقامهما، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

بیت آیت الله العظمی حکیم علاوه بر افتخار مرجعیت و زعامت اسلامی، از جهت شهدای عالی قدری که در راه اسلام و دفاع از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام تقدیم کرد، در تاریخ اسلام صفحه‌ی زرین و درخشان و جاودانی دارد.

شخص فقید سعید نیز در شرایط خاص عراق و برقرار شدن حکومت اسلامی مردمی در این کشور، بسیار مؤثر و از ارکان حرکت جدید به سوی استقلال و تجدید مجد و عظمت دیرین عراق بود.

فقدان آن مجاهد بزرگوار ضایعه‌ای بزرگ است که امید است رجال عالی‌مقام بیت حکیم، با تلاش و پی‌گیری راه سلف خود، تسلی‌بخش همگان در مصیبت فقدان آن مرحوم باشند.

اینجانب با عرض تسلیت به درگاه اقدس حضرت صاحب الامر مولانا المهدی ارواح العالمین له الفداء و به روحانیت‌ معظم عراق، حوزه علمیه کهنسال و پرافتخار نجف اشرف، حضرات آیات عظام و ملت بزرگ عراق مخصوصاً به بیت مرحوم آیت الله حکیم و به آقازادگان معظم و مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

لطف الله صافی

5 رمضان المبارک 1430

خاطر نشان می‌شود رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در ساعت 14:35 امروز چهارشنبه دعوت حق را لبیک گفت و پیکر وی به نجف اشرف منتقل خواهد شد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha