چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود گفتند: نام نیک حضرت خدیجه (س) همیشه جاودان است زیرا با ایمان قلبی و عمل صالح به وظیفه خود در قبال رسول خدا (س) عمل کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له ظهر امروز مصادف با سالروز رحلت حضرت خدیجه بزرگ بانوی اسلام در مدرسه علمیه حجتیه قم افزودند: بر اساس احادیث چهار زن سرور بانوان عالم‌اند که حضرت خدیجه (س) یکی از این افراد است.

ایشان با اشاره به مناقب همسر گرامی رسول اکرم (ص) تصریح کردند: بزرگترین منقبت او این است که دنیا و زندگی همراه با آسایش را از دست داد و به جای آن سعادت و مقام والای معنوی به دست آورد.

معظم‌له فداکاری‌های حضرت خدیجه (س) را نشان دهنده ایمان واقعی این بانوی بزرگوار دانسته و گفتند: پیامبر خدا (ص) هیچ سرمایه‌ای نداشتند، اما چون خدیجه (س) در ایشان صداقت و معنویت دید همه سرمایه خود را در راه ایشان خرج کرد.

حضرت آیت‌الله سبحانی افزودند: بزرگان عرب می‌‌خواستند حضرت خدیجه را به بزرگان و مفاخر یمن و قریش تزویج کنند، اما چون ایشان مقام والایی داشت شایسته بود، تنها همسر نبی گرامی اسلام شوند که تقدیر الهی هم این گونه بود.

ایشان خاطرنشان کردند: زنی که به جای ثروت و آسایش  به سوی معنویت برود ارزش بسیار والایی دارد و شایسته است در روز وفاتش به صورت شایسته از او تجلیل شود.

این مرجع تقلید به علاقه متقابل پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اشاره کرده و گفتند: پیامبر هم همواره از جناب خدیجه (س) ستایش می‌کردند و می‌گفتند: هیچ ثروتی مانند اموال خدیجه پیامبر (ص) را یاری نکرد.

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آیه چهارم سوره مبارکه حدید تصریح کرد: عرش الهی نقطه‌ای است که از آن تمامی امور تدبیر می‌شود و افکار سلفی‌ها که عرش را به معنای تخت می‌دانند و خدا بر آن تکیه کرده باطل است.

ایشان افزودند: مفاهیم عمیق قرآن بزرگترین نشانه اعجاز آن است و فهم این اعجاز با تهجد و شب‌زنده‌داری و تلاش علمی امکان‌پذیر است.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha