دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) را به حضرت ولی الله الاعظم (عج) و جهان اسلام تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در سخنانی به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) از بانوان مسلمان خواست سیره آن حضرت را به عنوان الگویی برای خدمت به جامعه و خانواده برای خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه درگذشت حضرت خدیجه (س) برای پیامبر اعظم (ص) مصیبت بسیار بزرگی بود، افزود: آن حضرت در تمامی خصوصیات اخلاقی، ظاهری و تمامی موهبت ها بر زنان قریش و مکه برتری داشتند و بانوی دور اندیش، شریف، عاقل، کریم، متدین، جلیل القدر، ثروتمند و سرور قبیله و نمونه یک همسر مخلص و شایسته بودند که هیچ کدام از همسران نبی اکرم (ص) مثل ایشان نبودند.

وی با اشاره به اینکه اگر اموال حضرت خدیجه (س) نبود، حضرت رسول الله (ص) نمی توانستند، پایه های اسلام را استوار کنند، گفت: دین اسلام با اموال حضرت خدیجه (س)، موضع گیری های حضرت ابوطالب (ع) و جهاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) استوار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) در ایمان آوردن به اسلام، اقتدا به حضرت رسول (ص)، کمال و جلال در صف اول بودند، افزود: حضرت نبی اکرم (ص) حضرت خدیجه (س) را بسیار دوست داشتند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بخش دیگر سخنان خود از بانوان مسلمان خواست در خدمت به جامعه و ارتقای جایگاه آن و یاری همسر، حضرت خدیجه (س) را الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: شوهر از همسر خود انتظار دارد که در مقابله با رنج ها و مشکلات یاور او باشد، نه اینکه مشکلی بر مشکل او بیافزاید.  نیاز است که همسر، شوهر خود را درک کند و به هنگامی که از سر کار می آید، به استقبال او برود و آرامش را برای به ارمغان بیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha