پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 238462
۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۱

رایزن فرهنگی ایران در بیروت گفت: رهبران حزب‌الله لبنان،تربیت‌یافتگان مکتب ولایت فقیه اند که به واسطه انفاس قدسی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری،همچون شیر در عرصه پیکار و نبرد با رژیم اشغالگر قدس حضور دارند.

به گزارش مرکز خبر حوزه حجت الاسلام و المسلمین رئیس‌زاده در دیدار جمعی از اساتید زبان فارسی دانشگاه‌های ایران،مصر و مغرب افزود: حزب‌الله با درایت و حکمت دبیرکل آن بعنوان قدرت مهمی در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای و داخلی مطرح است و هرگونه حرکت نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بدون ارزیابی و توجه به قدرت حزب‌اللهT آنان را با خطر جدی مواجه می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود زبان فارسی را بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ ایران اسلامی به کشورهای دیگر دانست و گفت:سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران ، گسترش زبان و ادب فارسی در اقصی نقاط عالم است.

وی به تشریح وضعیت زبان فارسی در کشور لبنان در سالهای گذشته پرداخت و ابراز داشت:در حال حاضر علاوه بر دوره‌های زبان فارسی در رایزنی و برخی از مراکز فرهنگی لبنان؛ ‌آموزش زبان فارسی در نظام درسی مدارس المهدی لبنان گنجانده شده وامسال حدود دوهزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع راهنمائی و دبیرستان این مدراس مشغول فراگیری زبان فارسی هستند. رایزن فرهنگی ایران در بیروت ادامه داد: مذاکرات متعددی با دانشگاه لبنان شده و طبق توافق بعمل آمده رشته زبان و ادبیات فارسی در سطح لیسانس از ابتدای سال تحصیلی آینده راه اندازی خواهد شد.

وی سپس به تبیین وضعیت ساختار سیاسی و طائفی لبنان و پیامدهای فرهنگی سیاسی آن بر این‌کشور در داخل و منطقه پرداخت و افزود:پیروزی انقلاب اسلامی بارقة‌ امیدی برای محرومان فلسطین و لبنان بود که توانست با حمایت و پشتیبانی آنان، هیبت و افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر قدس را باطل و پیروزیهائی را برای رزمندگان مقاومت در لبنان و غزه به ارمغان آورد و امروزه در پرتو ایثار و فداکاری‌های سربازان فداکار حزب‌الله روند رو به افول و نبودی اسرائیل آغاز شده است.

لازم به ذکر است دوره بهاره آموزش زبان فارسی در رایزنی فرهنگی ایران در بیروت با بیش از یکصد فارسی‌آموز در پنج مرحله در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha