شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی، خواستار ورود جدی رسانه های دینی به عرصه اطلاع رسانی جهانی و معرفی فعالیت های فاخر و ارزشمند حوزه های علمیه به جهانیان شد. ...

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، به بهانه فرا رسیدن17 مرداد ماه،

روز خبرنگار، اظهارداشت: امروز با توجه به گستردگی فعالیت های حوزه، معرفی اقدامات آن به جهان علم و اندیشه امری انکار ناپذیر است.

وی ادامه داد: علی رغم تمام فعالیت ها و پژوهش های خوبی که در حوزه صورت می گیرد، اما متأسفانه در عرصه بین الملل ای کارکردها برای بسیاری از مراکز علمی جهان شناخته شده نیست و این ضعف بسیار بزرگی است.

*مراکز علمی دنیا از فعالیت های حوزه بی خبرند

معاون  ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی تصریح کرد: هر چند امروز تولید علم در حوزه های علمیه چشمگیر است، اما بسیاری از مراکز علمی،فرهنگی دنیا از آن اطلاع نداشته و بی خبرند.

وی با اشاره به این که معرفی فعالیت های حوزه به دنیا باید از طریق مراکزاطلاع رسانی خود حوزه صورت بگیرد، یادآور شد: اگر نخبگان حوزه نیز از وجود حوزه ها و مراکز علمی دیگر کشورها آگاه شوند، علاوه بر افزایش سطح آگاهی،یقیناًدر روش های تبلیغی و تدریسی نیز تأثیرگذار خواهد بود،البته وظیفه این معرفی ها باید بر عهده یک مرکز اطلاع رسانی حوزوی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی ادامه داد: این پل ارتباطی تحت عنوان مرکز خبر حوزه های علمیه چندی است که راه اندازی شده و تاکنون فعالیت های خوبی داشته است، به طوری که از زمان آغاز فعالیت این مرکز،گام های موثری در آگاه سازی جامعه و توجه و تغییر رویکرد مردم نسبت به حوزه برداشته شده است.

*ضرورت حضور قوی تر رسانه حوزه در عرصه جهانی

این کارشناس حوزوی عرصه بین الملل با بیان این مطلب که بسیاری از طلاب و پژوهشگران خارجی تنها از طریق مرکز خبر حوزه، با فعالیت ها و پژوهش های حوزه آشنا می گردند، ابراز داشت: رسانه حوزه باید هر چه جدی‌تر و قوی تر پا به عرصه اطلاع رسانی جهانی گذارده و دستاوردهای حوزه را به جهانیان معرفی کند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی خاطر نشان ساخت: هر چند این رسانه حوزوی توانسته در طی چندین سال فعالیت خود،اقدامات رضایت بخشی داشته باشد، ولی با توجه به گستردگی خدمات حوزه این اقدامات باید گسترش یابد.

*سمینار حوزه و اطلاع رسانی برگزار شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی در پایان ابراز داشت:می بایست سمیناری با عنوان حوزه و اطلاع رسانی به میزبانی رسانه رسمی حوزه برگزار و در آن ابعاد مختلف این مسئله بررسی گردد. ‌


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha