یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر حوزه علمیه استان ایلام از راه‌اندازی مدرسه علمیه امیر المومنین‌(ع) شهرستان ایوان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مراد بیگی در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: 20 طلبه جدیدالورود در این مدرسه که نخستین مدرسه علمیه در شهرستان ایوان می باشد، مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: در سال آینده نیز دو مدرسه علمیه در شهرستان های آبدانان و دره شهر به بهره برداری می رسد که قطعا ظرفیت پذیرش و جذب طلبه افزایش خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان این که با تصویب شورای آموزش،از امسال پایه 10 نیز در حوزه علمیه ایلام به طلاب ارائه می شود، اظهار داشت: طلاب جدیدالورود می تواند سطوح مقدماتی، یک و دو را در این استان تحصیل کند.

حجت الاسلام و المسلمین بیگی با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه صاحب الزمان ایلام اظهار داشت: در سال گذشته سلسله جلسات مهدویت در روزهای پنجشنبه و همچنین همایش مهدویت را باهمکاری موسسات علمی و با حضور طلاب و دانشجویان برگزار کردیم.

وی افزود: سلسله جلسات دین شناسی تطبیقی با موضوع فرق و ادیان و همچنین جلسات معرفت دینی با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین بیگی گفت: با توجه به فعالیت فرق و مذاهب در بعضی از روستاهای  استان، طلاب حوزه را به آن مناطق اعزام کرده ایم، همچنین طلاب معممی که شرایط مناسبی را برای امام جماعت دارند به مساجد اطراف شهر اعزام نموده تا علاوه بر اقامه نماز به فعالیت های فرهنگی نیز بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در ایلام اظهار داشت: مدرسه علمیه صاحب الزمان‌(عج) با برپایی غرفه ای پاسخگوی سوالات شرعی بازدیدکنندگان بود که مورد استقبال بسیاری از آنان قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه ایلام افزود: با توجه به ارائه مشاوره دینی از طریق تلفن، حوزه علمیه صاحب الزمان دارای شهرتی در سطح استان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بیگی در پایان از اجرای طرح تبلیغی شبهای جمعه در استان ایلام خبر داد و گفت: در سال جدید برنامه های منسجم تبلیغی با سازو کار مشخص خواهیم داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha