چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

در دهه کرامت، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هزمرگان برنامه‌های متنوعی را در مناطق مختلف برگزار می‌کنند که پذیرای ارادتمندان اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام پهلوانی در گفت‌وگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: کتابچه‌ای با عنوان "رئوف مهربانی" با تیراژ 7 هزار جلد در پنجاه صفحه حاوي مسابقه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار  می‌‌گیرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی، هنری مساجد  استان هرمزگان ادامه داد: در این کتاب، سخن‌ها  و داستان‌های مختصری از امام  رضا(ع) آورده شده که می‌تواند راهگشای بسیاری از  مشکلات زندگی مردم می‌‌باشد.

وی گفت: به میزبانی اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، چهارمین جشنواره تئاتر  کودک و نوجوان با  نام ضامن آهو، با حضور 14 گروه در چهار روز برگزار می‌‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی، هنری مساجد  استان هرمزگان به برگزاری جشنواره آسمان هشتم با حمایت مردم استان اشاره کرد و اذعان داشت: این جشنواره دو  سال پیش در کانون فرهنگی و هنری امام‌المنتظر یکی از روستاهای شهرستان میناب آغاز  به کار کرد و امروز به جشنواره‌ای استانی تبدیل شده و در سال گذشته به عنوان یکی از برنامه‌های نمونه کشور انتخاب شد.

حجت‌الاسلام پهلوانی در ادامه یادآورشد: ستاد کانون‌‌های  فرهنگی، هنری مساجد استان هرمزگان، حمایتی جزئی در  برگزاری این جشنواره دارد، و بیشتر این کار بر اهتمام مردم ولايت‌مدار هرمزگان است.

وی گفت: جشنواره آسمان هشتم به مدت 10 روز از سالروز ولایت کریمه اهل‌بیت(س) تا سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان یادآور شد: این جشنواره به اندازه‌‌‌ای گسترش یافته است که نزدیک به 4 هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام پهلوانی افزود: جشنواره آسمان  هشتم در رشته‌‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، چون: کتابخوانی، محافل انس با قرآن، جشنواره سرود و تواشیح، دو و میدانی، تیراندازی و... برگزار می‌‌شود که در پایان این جشنواره، بیش از صد نفر برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: برگزاری جشنواره سرود و تواشیح و مرحله استانی جشنواره گلدسته‌های سفید، از 25 تا 27 مهرماه با موضوع  امام رضا(ع) نیز برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد  استان هرمزگان به استقبال با شکوه  مردم از برنامه‌های دهه کرامت در این استان اشاره و اذعان کرد: در سال گذشته، مسابقه پیامکی برگزار شد، و در آن بیش از 8هزار نفر شرکت کردند که نشان دهنده استقبال خوب مردم از این گونه برنامه‌های فرهنگی است.

وی از راه‌اندازی واحد خواهران در کانون‌های فرهنگی و هنری استان هرمزگان در دهه کرامت خبر داد و ابرار  داشت: همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، در 200 کانون  فرهنگی و هنری استان، واحد خواهران راه‌‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام پهلوانی خاطرنشان کرد: برای تقویت علمی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان، بيش از 2 هزار جلد کتاب تهیه و در حال توزیع است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha