دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

یکی از اعضای جامعه مدرسین بر تشکیل شبکه اجتماعی روحانیت برای مقابله با هجمه‌های دشمنان تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین کعبی، امروز، در گردهمایی ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش استان قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های طلاب توانمند، اظهارداشت: حس مسئولیت پذیری و قدرت جذب جوانان از شاخصه‌های مهم یک روحانی توانمند و اجتماعی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: اگر آموزش و پرورش از نظر دینی تقویت شود، قطعاً در دانشگاه‌ها مشکلی نخواهیم داشت و اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود، مشکلات حل و مدیریت کشور اسلامی می شود؛ بنابراین وظیفه ائمه جماعات مدارس، اقدام زیربنایی و مبنایی است.

* حوزویان فضای مدارس را معنوی کنند

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط جوانان با روحانیون از طریق مدارس، فرصت ارزشمندی است که حوزویان باید حداکثر بهره را از آن برده و با حضور پررنگ خود فضای مدارس را دینی و معنوی کنند.

عضو خبرگان رهبری گفت: ارتباط دوستانه با جوانان، برگزاری جلسات صمیمی، سخنرانی‌های کوتاه، گویا و موثر باید در دستور کار ائمه جماعات مدارس قرار گیرد.

وی با اشاره به نیازهای روحانیون مدارس، ارتقای سطح دانش ائمه جماعات از نظر آشنایی با راونشناسی کودک و نوجوان، مخاطب شناسی و زبان شناسی جوانان را از ضروریات لازم در این زمینه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تصریح کرد: تربیت اخلاقی، اعتقادی و سیاسی عناصر تأثیرگذار حرکت روحانیت در جهت تحکیم مبانی دینی و باروهای اعتقادی در مدارس است.

وی گفت: بحث ولایت فقیه، آشنایی جوانان با نظام سیاسی و اجتماعی اسلام، مقایسه نظام اسلامی با نظام‌های مشابه و آشنایی آنها با نظام روحانیت از رسالت‌های مهم ائمه جماعات مدارس محسوب می‌شود.

* جهاد، اما از نوعی دیگر

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: حضور روحانیون در آموزش و پرورش یک جهاد است آنان باید به بصیرت افزایی در همه ابعاد به ویژه بحث ولایت فقیه، فتنه‌های اخیر، فرق ضاله و انحرافات فکری و ... بپردازند.

* نباید تاریخ انقلاب را به صورت معکوس معرفی کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: تبیین تاریخ معاصر انقلاب، معرفی کتاب و بیان خاطرات بزرگان دین برای جوانان بسیار ضروری است و نباید بگذاریم تاریخ انقلاب را به شکلی معکوس به دانش آموزان معرفی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان نظام به صورت شبکه ای در تلاش اند تا افکار جوانان و نوجوانان را مسموم کنند، ولی روحانیت باید با تشکیل شبکه اجتماعی در میان جوانان و نوجوانان، علیه هجمه‌ها گام‌های محکم و مثبتی بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha