چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 244047
۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۱

جمعی از طلاب و فضلای سطح 3 حوزه با شرکت در آزمون کتبی دوره تربیت مربی نقد وهابیت، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رییس مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه برگزاری این آزمون که روز گذشته از سوی این مرکز برگزار شد به خبرنگار مرکز خبر حوزه،گفت: از آنجایی که برای اولین بار آزمون دوره تربیت مربی نقد وهابیت برگزار می گردد، حضور 114 نفر از طلاب و فضلای حوزه در این آزمون با وجود شرایط دشوار پذیرش نشان دهنده استقبال خوب حوزویان از این دوره‌ها است.  

حجت‌الاسلام ثنایی افزود: با اطلاع رسانی صورت گرفته برای پذیرش این دوره، شاهد مراجعه بسیاری از طلاب و فضلای حوزه و استقبال خوب آنها بودیم که نشان از فهم و درک خوب حوزویان از ضرورت برگزاری این گونه دوره ها در جهت پر کردن برخی خلاهای جامعه دارد.

*دارا بودن سطح 3، شرط اصلی شرکت در آزمون

وی با اشاره به شرایط پذیرش در این دوره ادامه داد: به دلیل اهمیت و حساسیت دوره، شرایط دشواری برای آن اتخاذ شد که می‌توان به دارا بودن سطح 3 یا معادل علمی آن و سابقه تدریس و یا تحقیق در زمینه نقد وهابیت اشاره کرد.

*26 دی‌ماه، زمان اعلام نتایج

وی افزود: بسیاری از افرادی که شرایط لازم پذیرش را داشتند، کسانی بودند که قبلاً در دوره های مختلف آموزشی مرکز در رده های عمومی، تکمیلی و پودمانی شرکت کرده و با روش های آموزشی این مرکز آشنا بودند.

حجت الاسلام ثنایی با اشاره به زمان اعلام نتایج، گفت: نتایج آزمون کتبی دوره تربیت مربی نقد وهابیت 26 دی ماه از طریق سایت مرکز و ارسال پیامک به اطلاع شرکت کنندگان می رسد.

*25 نفر پذیرش می‌شوند

وی با اشاره به محدودیت ظرفیت پذیرش بیان داشت: از میان شرکت کنندگان در آزمون، حدود 50 نفر که بالاترین امتیاز را کسب نمایند، مرحله مصاحبه علمی می شوند، این مصاحبه ها بلافاصله بعد از اعلام نتایج توسط اساتید مبرز انجام می گیرد،  ازمیان این50نفر،حدود 25 نفر پذیرش نهایی می شوند.

رییس مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: دوره تربیت مربی نقد وهابیت، ماه آینده با شروع ترم جدید تحصیلی در نیمه دوم سال برگزار می گردد.

وی به منابع این آزمون اشاره کرد و افزود: 5 منبع اصلی برای این آزمون در نظر گرفته شده که همگی در زمینه عقاید و کلام شیعی و نقد وهابیت است، این آزمون دارای 100 سوال به صورت چهارگزینه ای در مدت 100 دقیقه و بدون لحاظ نمره منفی است.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی در پایان با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری این گونه دوره های آموزشی اظهارداشت: با توجه به نیاز شدید دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی – پژوهشی سراسر کشور به اساتید مجرب و فاضلی که بتوانند در برابر شبهات وهابیت ایستادگی کرده و به سوالاتی که این فرقه ضاله در اذهان جوانان جامعه ایجاد می کنند پاسخ دهد،امیدواریم با برگزاری این دوره های آموزشی شاهد تربیت مربیان و استاید خوب و مجرب در این زمنیه باشیم تا خلا کمبود اساتید را در مراکز علمی و دانشگاهی کشور جبران کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha