یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

مشکل اصلی دانشگاه‌های جهان اسلام، علوم و محتوا نیست بلکه منهج و روشی است که بتواند معارف را منتقل کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، فرح موسی رییس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه لبنان در جمع اساتید حوزه علمیه قم در بیروت افزود:‌ ما در شیوه ارائه معارف اسلامی مشکل داریم  و نمی‌توانیم اندوخته‌های غنی خود را منتقل کنیم.

وی ادامه داد: ما نیاز به روشی داریم که معارف اسلامی را به صورت صحیح به دانشجو منتقل کند و فکر او را باز کرده و افق‌های جدیدی بگشاید.

فرح موسی تصریح کرد: به نظر من امروز کتاب‌های شهید سید محمد باقر صدر الگوی خوبی برای یادگیری معارف اسلامی است.

وی همچنین به تأثیر انقلاب اسلامی بر توسعه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: امروز موسوعه‌های جدیدی در قم نوشته می‌شود که قبلاً وجود نداشت.

فرح موسی تأکید کرد: امروز می‌توان مطلب و محتوای یک کتاب سه جلدی را در یک جلد عرضه کرد.

رییس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این مرکز علمی خاطرنشان کرد: دانشجویان در این دانشکده با مجموعه‌ای کلی از معارف اسلامی آشنا می‌شوند.

وی افزود: در دانشکده علوم اسلامی و در کنار سایر مذاهب هستیم و فقه مقارن را تدریس می‌شود و معارف شیعه به طور عمیق آموزش داده می‌شود.

فرح موسی ادامه داد: در همه رشته‌ها هیئت علمی داریم، به‌خصوص در فقه و اصول که با حضور اساتید برجسته مسائل روز بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حضور برخی طلاب در این دانشکده گفت:  چون طلاب بر روی فقه و اصول تمرکز داشته‌اند، مطالب درسی برای آنها آسان‌تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha