یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر حوزه های علمیه، جدیت در تحصیل، نظم و برنامه ریزی و همچنین تقوای الهی را از جمله رموز مهم موفقیت طلاب در تحصیل و زندگی خود عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی سرویس استان های مرکز خبر حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی طی سخنانی در سفر به شهرضا اصفهان و در جمع اساتید و طلاب مدینةالعلم صاحب الزمان (عج) این شهرستان با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: امام خمینی (ره) با همه عظمتی که داشت و توانست جهانی را تکان دهد، در آغاز طلبه جوانی بود که با جدیت در درس خواندن و نظم و توکل به خداو تقوا توانست به چنان جایگاهی برسد.

وی افزود: علمای بزرگ همیشه گفته اند که شرط دستیابی طلاب به جایگاه والای علمی و معنوی از طریق نماز شب خواندن و رعایت تقوای الهی است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تاکید اسلام مبنی بر فراگیری علم از سوی همگان به عنوان یک واجب دینی، گفت: بی شک مداومت طلاب به عنوان سربازان امام عصر (عج) در درس و بحث، آینده درخشانی را برای آن ها رقم می زند، منتها شرطش این است که طلاب قدر عمر گرانبهای خویش را دانسته و آن را به هیچ وجه به بطالت نگذرانند.

وی در ادامه خطاب به طلاب بیان داشت: حقیقتا توفیق بزرگی نصیب شما شده است که در این مسیر قدم برمی دارید، پس باید قدردان این نعمت و توفیق الهی باشید و با جدیت شبانه روزی در درس خواندن، شکر این نعمت را به جای آورید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک اگر طلبه ای در درس و بحث کوتاهی کند به نوعی کفران نعمت طلبگی را کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت ها و تلاش های دلسوزانه و مخلصانه حجت الاسلام و المسلمین صالح، مدیر مدرسه مدینةالعلم شهرضا و نیز کادر اداری و اساتید آن، اظهار داشت: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم مقدمات برگزاری سطح 2 حوزه را در این مدرسه فراهم کنیم تا طلاب عزیز پس از پایان سطح یک در همین جا به تحصیل خود ادامه داده و برای گذراندن دروس خارج به قم بیایند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: در همین جا لازم است یادی هم از مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ممیز،  موسس مدینه العلم صاحب الزمان (عج) شهرضا بکنیم که توانست این مدرسه را با هدایای مردمی و بدون بودجه دولتی بسازد و زمینه تحصیل طلاب را به شکلی مطلوب فراهم نماید.

وی همچنین از تجهیز کتابخانه این مدرسه از طریق معاونت پژوهش حوزه های علمیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بر لزوم رهرویی راه ائمه اطهار (ع) به ویژه شخصیت والای صدیقه طاهره (س) تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین نجفی، استاد اخلاق این مدرسه طی سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از آیت الله مقتدایی و هیئت همراه در بازدید از این مدرسه، ابراز امیدواری کرد: با یاری خداوند مساعدت مرکز مدیریت حوزه های علمیه شاهد تکمیل مدرسه به منظور فراهم شدن زمینه تحصیل و تربیت جمع بیشتری از طلاب باشیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی جدی دشمنان اسلام  و انقلاب در زمینه تهاجم فرهنگی خاطر نشان کرد: به لطف الهی امروز کشور ما در عرصه های سیاسی، نظامی و اقتصادی در وضعیت خوبی به سر می برد، اما ما در بعد فرهنگی با مشکلاتی روبرو هستیم که یکی از نمونه های این است که متاسفانه هنوز بسیاری از نقاط کشور روحانی به چشم ندیده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha