سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

امام جمعه شهرستان قائمهشر بر لزوم حمایت هدفمند از کتب دینی و مذهبی در کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه ابراز داشت: در شرایط کنونی که متاسفانه شاهد موازی کاری در چاپ و نشر کتاب هستیم، حمایت مسئولان از کتب دینی باید هدفمند باشد و یارانه های مربوطه نیز می بایست با درنظر گرفتن این مهم اختصاص یابد.

وی همچنین افزود: متاسفانه در حال حاضر در عرصه چاپ کتاب، شاهد یک نوع موازی کاری هستیم به این معنی که مشاهده می کنیم کتبی با مضامین مشابه روانه بازار نشر می شود، حال آن که این گونه موازی کاری ها مصداق بارز اسراف و اتلاف وقت است و باید جلوی آن گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نیز تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه خاطرنشان کرد: بدون شک بهترین وسیله و ابزار برای انتقال مفاهیم والای علمی و معنوی و دینی کتاب است و به همین خاطر آن را متاع ارزشمند جامعه بشری عنوان کرده اند.

وی همچنین ضمن اشاره به ایام سالگرد شهادت استاد متفکر و نویسنده چیره دست آیت الله شهید مطهری گفت: نویسندگان ما باید در تالیف کتاب با تاسی از شهید مطهری مخاطب شناسی و توجه به نیازهای روز را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی بیان داشت: شهید مطهری با وجود آن که به نگارش کتاب گرانسنگی چون اصول فلسفه و روش رئالیسم می پردازد در عین حال متناسب با نوجوانان و جوانان نیز کتبی همچون داستان راستان می نویسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha