چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

رییس جامعه‌المصطفی‌‌ العالمیه نقش رسانه را در ایجاد تحولات جهان مهم دانسته و گفت: رسانه و اطلاع‌رسانی بالاترین نقش را در بیداری اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در حاشیه مراسم افتتاح رسمی مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعة‌المصطفی (المصطفی نیوز) در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مرکز خبر حوزه مبنی بر نقش اطلاع‌رسانی در موج بیداری اسلامی گفت: امروز رسانه بیشترین نقش را در بیداری ملت‌های اسلامی به عهده دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز توسط نوارهایی که در میان مردم توزیع می‌شد،‌ بسط و ادامه یافت و سرانجام به پیروزی رسید.

رییس جامعة‌المصطفی‌ با بیان این که اطلاع‌رسانی  کار انبیا، علما و  مبلغان دین است،‌ گفت: امروز نیز اطلاع‌رسانی ادامه دهنده راه انبیا و مبلغان دین می‌باشد و باعث تحولات فراوانی در جهان می‌شود.

وی ادامه داد: توان رسانه‌ای که در گذشته دشمنان آن را برای سرکوب اسلام و مسلمانان به کار می‌بردند، امروز با هوشمندی جریانات اسلامی در خدمت بیداری اسلامی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه با تأکید بر اسلامی بودن انقلاب‌ها در کشورهای خاورمیانه و با اشاره به نقش جامعة‌‌المصطفی و سایر نهاد‌های دینی جهان در بیداری اسلامی، خاطرنشان ساخت: جامعة‌الصطفی، الازهر مصرو در ارایه تصویر روشن و انقلابی از شیعه و سنی که برگرفته از آموزه‌های اسلامی است،‌ نقش دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه جامعة‌المصطفی در عرصه آموزشی و پژوهشی اشاره کرده وگفت: درحال حاضر علاوه بر سازمان مرکزی جامعة‌المصطفی که در قم است، نمایندگی‌های آن در استان های خراسان، اصفهان و گلستان درحال فعالیت است.

* نمایندگی‌های تهران و قشم هم راه‌اندازی می‌شود

رییس جامعة‌المصطفی‌ ادامه داد: با توجه به نیازهای دینی در عرصه بین‌الملل، برای پاسخ‌گویی بهتر به آنها، نمایندگی جامعة‌المصطفی در تهران و جزیره قشم نیز در سال جاری آغاز به کار می‌‌کند.

وی با اشاره به درخواست‌های فراوان از استان‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی نمایندگی المصطفی، گفت: تقاضاهای زیادی برای راه‌اندازی نمایندگی جامعة‌المصطفی از سراسر کشور می‌شود، ولی با توجه بر سیاست توسعه این نهاد بین المللی حوزوی، تلاش می‌شود این توسعه در خارج کشور صورت پذیرد.

* اطلاع‌رسانی با نگاه اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، فعالیت جامعة‌المصطفی را در راستای تولید فکر و اندیشه دانسته و با اشاره به روند اطلاع‌رسانی در این نهاد علمی، گفت: علاقه‌مندان فراوانی در سراسر جهان هستند که خواهان آشنایی با حوزه‌های علمی جدید با نگاه اسلامی هستند که المصطفی نیوز، با نگاهی اسلامی، این اطلاع‌رسانی را عهده‌دار می‌باشد.

رییس جامعة‌المصطفی‌ خاطرنشان کرد: المصطفی نیوز درکنار نشریه سفیران نور تلاش دارد توان جامعة‌المصطفی در تولید فکرو پرورش عالمان دین را دراختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha