چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

تاريخ اسلام پر از افرادي است كه به ظاهر دين مداراند، ولي در دل نسبت به اسلام و مسلمين كينه دارند؛ بنابراین نباید فریب این افراد را بخوریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جواد ارسطا در جمع اساتید و دانش‌پژوهان دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به سابقه ديرينه كينه ورزي دشمنان نسبت به اهل بيت (ع) آن را ازجمله مظلوميت هاي امام علي(ع) دانسته و اظهار داشت: یکی از بارزترين مظلومیت های حضرت علی (ع) این است كه بخاطر كينه ورزي نسبت به ايشان، در حق اهل بيت(ع) ظلم روا مي داشتند.

اين استاد حوزه و دانشگاه، غفلت از كينه ورزي دشمنان نسبت به اسلام و مسلمين را خطرناك دانسته و تصريح كرد: برخي افراد پشت چهره دين مدار خود آنچنان کینه اي از اسلام و مسلمين در دل دارند كه نبايد از آنها غافل شد و به ظاهرشان اكتفا كرد، اين گونه افراد منتظر ايجاد موقعيت مناسب براي ابراز کینه خود هستند.

وي افزود: ظلم به اهل بيت (ع) به ويژه به امام علي (ع) آن‌قدر مشهود بود که وقتي در واقعه عاشورا امام حسین(ع) خود را معرفی می کردند، در پاسخ به ایشان گفتند: ما، تو و پدرت را می شناسیم و به خاطر کینه ای که از پدرت در دل داریم، با تو مي جنگيم.

معاون آموزش دفتر تبليغات اسلامي با اشاره به فرازي از خطبه ششم نهج البلاغه امام علي (ع) که می فرمایند: « فَوَاللَّهِ مَا زِلْتُ مَدْفُوعاً عَنْ حَقِّي مُسْتَأْثَراً عَلَيَّ مُنْذُ قَبَضَ اللَّهُ نَبِيَّهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ اله حَتَّى يَوْمِ النَّاسِ هَذَا ». اظهار داشت: حضرت در اين خطبه به خدا قسم ياد مي كنند كه از زمان رحلت پیامبر اکرم تا امروز همواره از حقشان بازداشته شده اند و دیگران را بر ايشان مقدم داشته اند.

*امام علي، صادق مُصَدَّق است

وي افزود: امام علی(ع) هرگز نیازی به قسم خوردن ندارد؛ چون ايشان صادق مصدق است؛ یعنی نه تنها همه كلام ايشان حقيقت است، بلكه تمام اين سخنان توسط پیامبر اكرم (ص) نیز تصدیق شده است، ولي حضرت براي نشان دادن اهميت مسئله به خدا قسم ياد مي كنند كه در حق ايشان ظلم شده است.

حجه الاسلام والمسلمين ارسطا به يكي از مصاديق ظلم به امام علی (ع) اشاره كرده و گفت: یکی از بارزترين مصادیق ظلم به حضرت، ظلمی است که دشمنان به خانواده و اهل بيت  ایشان روا داشتند، شهادت حضرت زهرا (س) و سختي هايي كه اهل بيت (ع) متحمل شدند، همگي ظلمی آشكار بر امام علی(ع) است.

*تاريخ بهترين گواه مظلوميت امام علي (ع) است

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم، وي تصريح كرد: حضرت در سخنانی ديگر برای کوفیان فرمودند: اي مردم به پرودگار آسمان و زمین قسم که پیامبر به من وصیتی کرد و فرمود:« امت من در آینده نسبت به تو جفا خواهند کرد و با مکر و حیله با تو روبرو خواهند شد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha