چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

جریان انحرافی تلاش داشت، مهدویت را مصادره کند،‌ اما حوزه‌ها و مراجع بر اساس وظیفه ذاتی خود در برابر تفکرات انحرافی آنها ایستادند و مقاصد سوء آنان را برملا کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجتالاسلام والمسلمین پورسیدآقایی، امروز در دیدار جمعی از پژوهشگران مهدوی با آیتاللهالعظمی صافی، اظهارداشت: در هفتمین همایش دکترین مهدویت بنا داریم با توجه به تحولات منطقه کمیسیون ویژه ای با عنوان «بیداری اسلامی» در کنار سایر کمیسیون های تخصصی این همایش برگزار کنیم؛ چرا که تنها چشم انداز آینده، مهدویت است.

*تلاش نافرجام جریان انحرافی

وی با بیان این‌که به خاطر توان بالای بحث مهدویت، جریان انحرافی سعی کرد این مساله را در قبضه خود درآورد، گفت: جریان انحرافی تلاش داشت، مهدویت را به نفع خود مصادره کند که بحمدالله حوزهها و مراجع بر اساس وظیفه ذاتی در برابر تفکرات انحرافی آنها ایستادند و مقاصد سوء آنان را برملا کردند.

دبیر همایش بینالمللی دکترین مهدویت ادامه داد: مردم باید بدانند؛ البته میدانند که خاستگاه مهدویت به دلیل وجود هزاران روایت و مباحث دقیق کلامی، تاریخی و ... است و کسانی توان حضور و نظریه پردازی در این عرصه را دارند که توان اجتهاد داشته باشند که در غیر این صورت شاهد کارهای مبتذل، سخیف و انحرافی از قبیل مستند «ظهور بسیار نزدیک است» خواهیم بود که مراکز حوزوی از جمله موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) آن را نقد کرده است.

*23 تیرماه؛ آغاز همایش دکترین مهدویت

رئیس مؤسسه آینده روشن در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از فعالیتهای برجسته این موسسه را برگزاری هر ساله همایش بینالمللی دکترین مهدویت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه سال جاری(مصادف با ۱۲ و ۱۳ شعبان المعظم) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود.

حجتالاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «امروز رسانه‌ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسان ها را القا می کنند و تعیین کننده هستند»، تصریح کرد: مؤسسه آیندۀ روشن (پژوهشکده مهدویّت) به عنوان نهادی حوزوی با توجه به ضرورت زمینه سازی و تحقق جامعه منتظر، اهمیت فرهنگ و نقش خطیر رسانه در فرهنگ‌سازی و ایجاد جامعه زمینه ساز، موضوع هفتمین همایش بین‏المللی دکترین مهدویت را به «راهبردها و راهکارهای رسانه زمینه ساز» اختصاص داده است.

*سطح 4 مهدویت راه‌اندازی می‌شود

رییس مؤسسه آینده روشن همچنین گفت: اگر آموزش سطح ۴ مهدویت در پژوهشکده مهدویت در شورای حوزه علمیه مصوب بشود، می توانیم در این سطح نیز به پرورش و تربیت متخصصان مهدوی بپردازیم.

وی در پایان با ذکر اینکه ۱۱ گروه پژوهشی مهدوی در پژوهشکده مهدویت مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان ساخت‌: مجله مشرق موعود و عصر آدینه و برخی مجلات بعنوان خروجی این پژوهشکده محسوب می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha