یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

معاون آموزشي حوزه علميه خواهران كرمانشاه گفت: رواج بدحجابی در جامعه باعث از هم پاشیدگی کانون خانواده ها می شود.

فاطمه مهرپور در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌هاي مركز خبر حوزه اظهارداشت: حجاب، امنيت و منزلت اجتماعي به زنان مي‌بخشد و سبب مصون ماندن آنها از بسياري نگاه‌هاي هرزه در جامعه مي‌شود.

وي افزود: نقش حجاب در حفظ كانون خانواده بسيار اهميت دارد و اگر زن بر اثر بدحجابي و عدم توجه كافي به موضوع حجاب از مسير اصلي زندگي منحرف شود، كانون خانواده‌اش از هم پاشيده شده و زيان‌هاي جبران ناپذيري به دنبال خواهد داشت.

مهرپور همچنین تاكيد كرد: بدحجابي اثرات نامطلوبي در جامعه دارد از جمله اين كه زماني كه مردي از منزل خود خارج شده و در جامعه با مظاهر مختلف بدحجابي مواجه مي‌شود، ممكن است ديگر رغبت چنداني به همسر خود نداشته باشد و اين اولين مورد از تبعات منفی بدحجابی در جامعه است.

اين مدرس حوزوی بیان داشت: اگر عفاف و حجاب در وجود زنان ما از همان دوران كودكي و نوجواني آموزش داده و به خوبی نهادينه گردد و امنيت و آرامش حاصل از توجه به عفاف و حجاب مورد توجه قرار گيرد، هيچ كس به دنبال بدحجابي نخواهد رفت.

معاون آموزش حوزه علميه خواهران كرمانشاه افزود: پوشش كامل براي بانوان و حجاب برتر همان چادر است كه در سيره ائمه اطهار نيز نسبت به آن تاكيد شده است.

وي در خاتمه گفت: هرچند چادر همواره به عنوان حجاب برتر شناخته شده و مي‌شود، اما اگر زن يا دختري به وسيله‌اي غير از چادر مثلا مانتوي مناسب هم درصدد حفظ حجاب خود برآيد، بايستي رنگ و پوشش آن زننده نباشد.

علیرضا سهلانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha