سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 270003
۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۳

پنجاه و پنجمين نمايشگاه بين المللي کتاب بيروت طي مراسم ويژه اي با حضور و سخنراني آقاي نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، نمايشگاه سالجاري در شرايطي آغاز به کار نمود که منطقه عربي عموماً و بويژه تونس ، مصر ، سوريه ، عراق ، يمن و بحرين در وضعيت ناشي از تحولات سياسي و امنيتي بسر مي برند و بي شک چنين وضعيتي در مشارکت ناشرين عرب در نمايشگاه بيروت تاثير گذار خواهد بود ولي در عين حال بنا به گزارش مدير نمايشگاه ، تعداد ناشرين عرب مشارکت کننده در نمايشگاه سالجاري به 53 ناشر افزايش يافته است.در حالي که قبلا 33 ناشر بوده است. همچنين هفت کشور عربي شامل عربستان سعودي ، کويت ، امارات، عمان ، مصر، عراق و فلسطين و 23 سازمان و موسسه دولتي و بين المللي در نمايشگاه سالجاري حضور يافته اند . ناشرين لبناني نيز از 170 ناشر در سال گذشته به 180 ناشر در سالجاري افزايش يافته و علاوه بر آن ، سازمان انتشارات پنج دانشگاه لبنان براي اولين بار در نمايشگاه کتاب بيروت مشارکت نموده اند.

* مراکز و موسسات ایرانی در نمایشگاه بیروت

در نمايشگاه سالجاري همچون سالهاي گذشته ، به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان، علاوه بر اين نمايندگي تعدادي از ناشرين و موسسات ايراني ، شامل بنياد انديشه اسلامي ، مرکز تحقيقات علوم اسلامي کامپيوتري (نور) ، سازمان مطالعه و تدوين کتابهاي علوم انساني دانشگاهي (سمت)، مجمع جهاني اهل بيت و مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ، با ارائه گزيده توليدات و انتشارات خود حضور يافته اند و پس از پايان مراسم افتتاح، مورد بازديد آقاي نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان در حالي که وزير فرهنگ لبنان ، سفير جمهوري اسلامي ايران و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان وي را همراهي مي کردند قرار گرفت. در اين بازديد ، نخست وزير لبنان با نمونه انتشارات جمهوري اسلامي ايران که در نمايشگاه عرضه شده اند آشنا گرديد و هدايايي از مسئولين غرفه هاي ايراني دريافت نمود . رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران نيز در اين بازديد ، هديه اي به رسم يادبود تقديم نخست وزير لبنان کرد.

از نکات قابل توجه در این نمایشگاه، حضور آثار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نهادهای حوزوی در قم است که با ارائه نرم افزارهای اسلامی حاضر شده است.

لارم به ذکر است مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، بزرگترین تولیدکننده نرم افزارهای اسلامی در جهان است و توسط فضلا و روحانیون حوزه علمیه قم اداره می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha